Gå til innhold

einrotors samlerive fra kuhn?????


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! eg lurer på å kjøpe ei einrotors 4m samlerive fr kuhn 08 mod lite brukt.. nokon så har erfaringer me denna riva? er de ei bra rive?evt ulemper? skal rake itter ei 2.8m slåmaskin... prisen er 35 000....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hei! eg lurer på å kjøpe ei einrotors 4m samlerive fr kuhn 08 mod lite brukt.. nokon så har erfaringer me denna riva? er de ei bra rive?evt ulemper? skal rake itter ei 2.8m slåmaskin... prisen er 35 000....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

har ei eninrotors kverneland på ca 4m og er kjempe nøgd med den. eg baller og får masse meir inn i kver ball og kutinga blir masse betre. 4m høyres kansje masse utt men etter det eg har erfart blir det for smalt kjøyrer offte begge veger får og få meir i strengen.

 

trur ikkje det er so veldi stor forskjel på khun og kverneland. å kvenelanden ploker bra og gjer ein fin streng. so eg ville godt får den kuhnen kansje litt dyr, men spørs ka utstyr de er på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Vi har en 1 rotors fra Kuhn 2004model, 4,1meter. Kjempe fornøyd med den. kjøpte den brukt 1-2 år gammel for 28000. Vi har verken nese hjul eller boggie, da hadde den nok fulgt terrenget enda bedre der det er ujevnt og blødt.

 

Vi driver som entreprenører med pressing og kunne noen ganger tenkt oss en to-rotors men det er så mye dyrere at vi har valgt å vente. Kjører ofte begge veier som det ble nevnt i forige innlegg og da har du plutselig 7-8 meter arbeidsbredde.

Jeg har tidligere vært vant med en liten kombirive til å rake med og det kan ikke sammenlignes med denne.

 

Ulemper: Vi har mest brukt den etter 2,6 meter slåmaskin og der legger du greit sammen 2 og 2 skårer eventuelt 3 hvis du kjører begge veier. 2,8 vil nok gå greit rett frem men ved mye svinging må du kanskje ta noe to ganger for å nå bort. Litt usikker på det.

En annen ting er at når løfter høyt for å unngå skårene blir det litt lyd i bakre ledd på kraftoverførings akslingen, pga for mye vinkel når toppstaget er litt ute. Vi har vurdert å få et vidvinke ledd der for å unngå dette. Men det virker fortsatt fint og har ikke tatt noe synlig skade enda (kobler stort sett ut kraftutaket på vendeteigene).

 

Lykke til.

 

Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Når det er snakk om raking, hvorfor ikke breispre gresset med slåmaskin??? Det har i de fleste tilfeller mange positive sider. En av dem er at da trenger en ikke kjøre etter slåmaskinens mønster, men kan kjøre på tvers, på skrå og akkura som en vil for å få det greit å presse etter. En annen er at det er likegyldig hvor brei slåmaskinen er.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...