Guest Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Har interessert meg for en snittevogn med tilnavnet JF Tuhti. Fikk interessen etter at jeg så vogna til en jeg arbeider som avløser hos. Han visste ikke noe om vogna. Han hadde kjøpt den av en norsk bonde, som igjen hadde kjøpt den av en svenske. Vet at den er satt sammen av JF 800/850 og en Weckman-henger med graskarmer. Lurer på om det er noen som vet noe om hvem som produserer vogna og om den produseres fortsatt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jamos_1 Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Har interessert meg for en snittevogn med tilnavnet JF Tuhti. Fikk interessen etter at jeg så vogna til en jeg arbeider som avløser hos. Han visste ikke noe om vogna. Han hadde kjøpt den av en norsk bonde, som igjen hadde kjøpt den av en svenske. Vet at den er satt sammen av JF 800/850 og en Weckman-henger med graskarmer. Lurer på om det er noen som vet noe om hvem som produserer vogna og om den produseres fortsatt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Er som regel noen slike til salgs på mascus-sidene, stort sett i Finland men også noen i Sverige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jamos_1 Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Har sett at det er en del brukte i Finland, ja. Synes i grunn de ser fine ut. De blir vel forholdsvis tunge når de er fullastet. Men det er forholdsvis store hjul på de, sammenlignet med mange lessevogner i samme størrelse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.