Gå til innhold

JF Tuhti


Gjest

Anbefalte innlegg

Har interessert meg for en snittevogn med tilnavnet JF Tuhti. Fikk interessen etter at jeg så vogna til en jeg arbeider som avløser hos. Han visste ikke noe om vogna. Han hadde kjøpt den av en norsk bonde, som igjen hadde kjøpt den av en svenske. Vet at den er satt sammen av JF 800/850 og en Weckman-henger med graskarmer.

Lurer på om det er noen som vet noe om hvem som produserer vogna og om den produseres fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamos_1

Har interessert meg for en snittevogn med tilnavnet JF Tuhti. Fikk interessen etter at jeg så vogna til en jeg arbeider som avløser hos. Han visste ikke noe om vogna. Han hadde kjøpt den av en norsk bonde, som igjen hadde kjøpt den av en svenske. Vet at den er satt sammen av JF 800/850 og en Weckman-henger med graskarmer.

Lurer på om det er noen som vet noe om hvem som produserer vogna og om den produseres fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamos_1
Har sett at det er en del brukte i Finland, ja. Synes i grunn de ser fine ut. De blir vel forholdsvis tunge når de er fullastet. Men det er forholdsvis store hjul på de, sammenlignet med mange lessevogner i samme størrelse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...