Gå til innhold

taarup/kuhn bio presse me 23 knivar? godt kjøp


Gjest

Anbefalte innlegg

har lurt i og kjøpe bio presse, brukt eller ny med 23 knivar. nokre erfaringar på dette? har og vurdert andre kombipresser men har funne ut at dei passar dårleg der eg held til, mykje bratt terreng så feks mchale fusion2, claas uniwrap og orkel 1260 agronic feks passar dårleg. nokre tips til brukt kjøp og noko eg må sjå etter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fatland_1
har lurt i og kjøpe bio presse, brukt eller ny med 23 knivar. nokre erfaringar på dette? har og vurdert andre kombipresser men har funne ut at dei passar dårleg der eg held til, mykje bratt terreng så feks mchale fusion2, claas uniwrap og orkel 1260 agronic feks passar dårleg. nokre tips til brukt kjøp og noko eg må sjå etter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjøl bio med 23 knivar, kjørt denne ca 9000 ball - har da kun hatt 3-4 driftstopp. Aldri bytta eit lager, men så smører eg kvar dag før arbeidet starter, og er nøye med vedlikehold. Vil sei dette har vore ei bra presse med svært lite tull.

Pick-up og innmater er det eg er mest fornøyd med, har ein utrolig kapasitet, sjøl under vanskelige forhold. Kjører som oftest i 8-10km/t, varierer etter mengde - slått med 3,2m maskin.

Men du kan aldri komme opp i samme balleantall som med kombi-presse pga av ståtid ved pakking.

Men sånn som terrenget er her på vestlandet, der det er både bratte og små jorder er dette ei suveren presse. Der det knapt går og komme opp/fram med bio, vil eg påstå det hadde vært umulig med ei presse som kanskje er 2 tonn tyngre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også ei Bio med 23 kniver. Er nok ikkje fult så fornøyd som sjk er med si, men vil ikkje sei at det er ei dårlig presse. Er veldig lett og god på bæresvak jord og kuttinga får mye skryt.

Men vil anbefale dg å kjøpe ny, hadde hvertfall ikkje turt anna. Viss du kjøper ny så bør du nok kjøpe den på FK, kjenner et par som har kjøpt på Eik og angrer på det. Mekanikerane på FK har mye meir erfaring med desse pressene om det skulle dukke opp noe.

 

ps: 1260\'\'\'\'en er faktisk ikkje så mye tyngre enn Bio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker i søkefeltet med ordet \&quot\;Bio\&quot\;, så vil du få opp alle diskusjoner ang. denne pressa.

 

Vurderte fleire typer kombipresser, men valget falt på Bio, pga. terrenget. Her er i området er det bratt og mange smålapper. Hadde terrenget vært annerledes, så hadde jeg nok kanskje valgt en annen type kombipresse.

Kjøpte ny Bio i 2009 og er stort sett fornøyd med denne. Hadde litt problemer med filmholderen på venstre side. Den ville ikke holde plasten etter at ballen var ferdig plastet inn, så jeg måtte ut å feste den en god del ganger. (irreterende)

FK var oppe og justerte, og etter den tid så har det fungert slik det skal. Må si at det er bra kapasitet og bra kutting på Bio`en.

Det jeg savner på denne maskina er nedsenkbar knivbru. Det er nå kommet på Kuhn Bio, noe som er bra.

Hadde nok tenk meg om to ganger hvis jeg skulle kjøpt meg brukt presse som var gått ein 10-15000 baller. Du skal jo ha litt glede av det du kjøper, uansett hva selgeren sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurdere også å kjøpe ei brukt bio-presse. Ser for meg å presse kun til meg selv, så da dreier det om 1000-1500 baller i året.

 

Noen mener at 14 kniver er å foretrekke, fordi da holder ballen bedre på fasongen og den går ikke i oppløsning når man skal ta av plasten.

 

Jeg har også hørt at de som er produsert i Tyskland er bedre enn de som er produsert i Nederland. Noen som vet når produksjonsted ble endret? Jeg har et inntrykk av at presser fra 2004 er en del billigere enn presser fra 2005. Er det noen forskjell på disse årgangene?

 

Hvordan takler bio-pressene bruk av syre?

 

Er det andre ting jeg bør være obs på ved en slik handel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...