Gå til innhold

rundballedeler


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som har erfaring med rundballedeler. hydraulisk kniv på 3 punkt med spyd? sisu/sami eller mchale. er dei brukane på frosne baller? trengs det stor traktor?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er det noen som har erfaring med rundballedeler. hydraulisk kniv på 3 punkt med spyd? sisu/sami eller mchale. er dei brukane på frosne baller? trengs det stor traktor?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken

Ikke egen erfaring med hydraulisk kniv på 3 pkt, men har snakket med en del som har. De deler frosne rundballer greit. Kan ta dem flere ganger, og dermed få ganske små \&quot\;isklumper\&quot\;. Trenger antagelig ikke så stor traktor, begensningen er vel at den må klare å lette og kjøre med ballene. Og så må den ha et dobbelvirkende hydr.uttak, helst to, for å få brukt hydr. toppstag.

Har egen erfaring med kniv montert på lesseapparat. Den fungerer også ganske greit, men jeg vil anta at bakmontert er bedre på frosne. Er ikke så mye som skal til før kniven min fjører når buntene blir skikkelig harde. Og demperen på lasteren gjør at jeg ikke får pressa all verden ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein.loeken
Tanco sin, som 6470 la ut link til koster 29500. Se reklame på forsida til BG. Så får hver og en vurdere om det er dyrt. Jeg synes det, men jeg prøvde en vanlig blokkuttaker i fjor, og den var skikkelig effektiv til å skjære rundballer, selv om de var noe frosne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Gaute_1

Hei!

Jeg har sett endel av TKS sine Balestrip tilsalgs relativt lite brukt... Er dette fordi at de ikke fungerer?

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en slik, men har blitt vedig usikker om dette er rett valg.

Er Tanco sin bedre?

 

Jeg har liten takhøyde der redskapen skal brukest og er redd for at mye plast blir med ned i blander med Tanco,

 

Og at ikke Balestrip ikke klarer å \&quot\;rive\&quot\; ballen i to ved dålig kutting/tørr ball.

 

Noen som kan hjelpe med valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo enda en variant. Sikrere på at plast og nett ikke havner i blanderen ved direkte fylling. Tror jeg ville pakka ut ballene på bakken med Tanco sin og så lesse oppi blander etter at plast og nett er fjerna. Kunne lage en platting med en bakvegg så skulle det funke greit. Får mulighet til å klippe opp massen ytteligere også med den metoden. Keltec-varianten tror jeg Jostein Skei forhandler her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...