Gå til innhold

Motorsag nr 2


Stihl-ig

Anbefalte innlegg

Har en Stihl 360 , dette er en kraftig og god sag, men litt tung og stor for en del jobber...   Vurderer en sag nr 2 for mindre trær/kvisting osv...

Jeg er "hobby sager" men liker og ha skikkelig utstyr.. pris ikke det aller viktigste, men ønsker en lett men god/kraftig sag...og mindre enn 360en min.

 

Noen anbefalinger til sag?   

Eller er det bare tull med 2... ( vet at det ikke er det, men for meg muligens...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg ville vertfall kjøpt stihl siden kjede og sverd ikke går overens med Husqvarna/jonsred. Jeg kan ikke hjelpe deg med anbefalinger siden jeg ikke kjenner modellene til stihl. 

Jeg går forøvrig aldri til skogs med mindre enn to sager er jo fort gjort og sette fast en sag, 

Jeg har en Husqvarna 550xpg og en ny innkjøpt stihl ms 261c

Jeg liker nå best 550en men dette er vel kanskje mer en vanesak. Den har varmehondtak og er raskere og smidigere. Men begge sagene er toppmodeller og goe. Kjøpte egntlieg stihlen bare for og prøve noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ei stihl 193c-e som nummer 2 sag. Dette er ei svært lita og lett sag som eg har blitt skikkeleg glad i. Har vel nærast blitt hovudsaga mi. Veier kun 3,5 kg og med 1,3 kw. Men det er utruleg kva du greier med ei lita sag. Denne har smalt kjede, og det er vel det som gjer at ho er så pass effektiv som ho er. Litt trøblete at eg må ha eiga fil, kjede og sverd til denne saga, men det er det verdt! Stikk innom felleskjøpet og ta henne i hendene, så forstår du kva eg meiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar... etter gode svar her gikk jeg for Stihl 193 , virker jo som dette er det jeg er ute etter... vekten her teller mye, og utifra mld her inne ( Og litt utube titting..) har den kraft nok for mitt bruk.

Har jo 390en til større trær.. og viktigheten av nyslipt kjede teller jo mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...