chnils Posted February 14, 2018 Share Posted February 14, 2018 Lurte på hva folk pleier å smøre kjedene med på snøfresern. Olje, fett eller spray beregnet for kjede? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odd Martin Posted February 15, 2018 Share Posted February 15, 2018 Sikkert mye forskjellig man bruker. Men girolje er generelt lurt på kjeder. Det er laget for å ligge innimellom små trange plasser uten å sprenge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liksombonde Posted March 7, 2018 Share Posted March 7, 2018 Har borret ett 8 mm hull rett inn til kjede på mine fresere, dette sprayer jeg med kjedespray mens fresen går. Gjør det samtidig som jeg smører. Kanskje ikke beste smøring man kan bruke men enkleste måten man får smørt ofte.. Og skru av deksler og sette inn med fett hver eneste dag jeg freser var ikke no godt alternativ.Har foresten funket bra uten havarier siste 6-7 årene siden jeg begynte med dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arvid Myrslett Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Feil på girkasse ford 6640 sle 1995 mod.Satte traktoren bort en dag og allt i orden ,sto noen dager med en del kuldegrader .Når jeg tok traktoren i bruk igjen så manglet halvparten av girene,2 og 4 (6 og 8)Noen som har vert bort i detteMvh.arvid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.