Gå til innhold

Erfaringar med Claas 46 rc ?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Eg er relativt uerfaren med rundballepressing, men pga dårlig kapasitet i tårnsiloen må eg balle nokre baller i året (ca 200). Vurderer å kjøpe ei brukt claas 46 med kutting, fordi denne ikkje er altfor tung for bæresvak og bratt vestlandsjord. Nokon som har erfaringar, gode eller dårlige, med denne pressa? Andre gode alternative presser i denne vektklassen? (Helst under 2500 kg)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Massey372_1
Hei. Eg er relativt uerfaren med rundballepressing, men pga dårlig kapasitet i tårnsiloen må eg balle nokre baller i året (ca 200). Vurderer å kjøpe ei brukt claas 46 med kutting, fordi denne ikkje er altfor tung for bæresvak og bratt vestlandsjord. Nokon som har erfaringar, gode eller dårlige, med denne pressa? Andre gode alternative presser i denne vektklassen? (Helst under 2500 kg)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

hei. vil på det varmeste anbefale claas 46 til ditt bruk.

selv har jeg ei 46 som går på myrjord å bæresvak mark.

brukte å stte bort pressinga før til en med orkel kombipresse, men så tydelig hvor pressa hadde kjørt hen.

etter vi kjøpte 46`n kan du nesten ikke se hvor den er kjørt hen. å så lenge man steller litt pent å ser etter a så har du presse lenge.mi er gått 12000 baller nå. enda ikke alt får mye tull med den.har større efiktivitet på claasen enn nabon med orkel.

så bare å kjøpe. ingenting slår 46 til slik bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Hei.

 

Hadde ei Claas 46 før jeg byttet til Uniwrap. Super presse, enkel og driftsikker, aldri noe tull med den. Var ikke kutting på den jeg hadde, men ellers var den stort sett lik den du tenker på. Så hvis den ikke er horekjørt så er det bare å løp og kjøp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...