PettAS Posted January 30, 2018 Share Posted January 30, 2018 Hei.Har nettopp kjøpt meg en JD6420, 2005 mod. Veldig fornøyd med den, bortsett fra problem med at gearoljelampen tennes når traktoren blir varm. Feilindikerer lavt trykk eller høy temperatur på oljen. Har forsøkt å skifte sensor, uten hell. Har testet oljetemperatur og trykk, der det viser at alt er innenfor normale verdier. Feilmeldingen ber om skifte av filter, alternativt etterfyll olje. Det er nok olje og filter ble byttet ved overtagelse. Noen som har hatt dette problemet og som vet hva som kan være feil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorvidar Posted February 11, 2018 Share Posted February 11, 2018 Lever på FK for feilsøking. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PettAS Posted February 11, 2018 Author Share Posted February 11, 2018 Thorvidar: Ja, har allerede gjort det. De holdt på å feilsøke en halv dag, uten å finne feilen. Må tilbake, men tenkte at om noen hadde vært borti samme problem og kanskje hadde fasiten, så ble det unødvendig å finne opp kruttet på nytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stiols03 Posted February 12, 2018 Share Posted February 12, 2018 Hei. angående olje lampe på 6420.feilen kan være ventilen som sitter i høyre side oppe på girkassen framme. denne har en plugg med 24mm hode. bak denne pluggen sitter det en kraftig fjær og en ventil. i denne ventilen er det en termostat som ligger å føler på temp. på oljen. denne må tas ut forsiktig for denne kan dette neddi filterholderen. hvis denne er gåen så vil det lyse i lampen. for lite trykk. når den nye monteres må du sette den inn med fett for å ikke miste den ned i filterholderen. kan hende du må fjærne hyttefestet for å få plass til å ta ut ventilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PettAS Posted February 14, 2018 Author Share Posted February 14, 2018 Stiols03: Tusen takk for tipset, det kan vise seg å være meget verdifullt. Skal forsøke å gi tilbakemelding hvis dette er feilen, selv om det kan ta noe tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PettAS Posted February 14, 2018 Author Share Posted February 14, 2018 Har hatt en prat med det lokale FK verkstedet, iflg. dem har ikke min traktor denne ventilen/termostaten, fordi den har Power Quad-kasse.Sies at Auto Quad-kassene har en slik ventil med termostat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brage Posted February 14, 2018 Share Posted February 14, 2018 Hadde akkurat samme problem på en 6920 fra 04. Fk bytta radiatoren å etterpå har den gått uten problem.Var vist ikke ukjent at radiatoren grodde igjen etterhvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PettAS Posted February 15, 2018 Author Share Posted February 15, 2018 Hei, Brage. Hvilken radiator byttet du, hovedradiatoren?, eller en oljekjøleradiator? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brage Posted February 15, 2018 Share Posted February 15, 2018 Så vidt jeg vet var det hovedradiatoren ja. Fk dekte alt da jeg akkurat hadde kjøpt den så måtte ikke engasjere meg veldig. Men la ihvertfall merke til at jeg fikk ny tank til kjølevannet, å den henger vel fast på hovedradiatoren mener jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PettAS Posted February 16, 2018 Author Share Posted February 16, 2018 Takk for opplysningene, Brage.Skal sjekke litt omkring dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PettAS Posted March 5, 2018 Author Share Posted March 5, 2018 Mulig du er inne på noe, Brage. Hovedradiatoren skal visstnok også ha en oljekjøledel som kjøler gearoljen.Blir FKs problem å finne ut om radiatoren er feilkilden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qhans Posted June 11, 2018 Share Posted June 11, 2018 Hatt samme trøbbel på min. Skifta vanntermostat og blr litt bedre. Leverte den og det var sikringa på høgre side ved sirkulasjonspumpa som hadde brent opp/av så fikk ikke kjølerer sirkulasjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PettAS Posted February 17, 2021 Author Share Posted February 17, 2021 Lenge siden jeg var pålogget her, men ønsker å fullføre tråden jeg startet. Feilen var en kombinasjon av el-feil og en defekt føler.Som FK-kunde følte jeg meg dårlig ivaretatt. Feilsøking ble dekket av FK men deler og reparasjon måtte jeg selv dekke.Dette til tross for at omtalte feil allerede ble avdekket, og meldt, ved første arbeidsøkt etter kjøp av maskinen.Tilliten til FK, der jeg har vært kunde siden 1994, er kratig redusert og det blir ikke handlet mer maskin eller redskap fra Felleskjøpet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts