Gå til innhold

JD5125R, hva greier den?


thorvidar

Anbefalte innlegg

Hei

Har lengre tid sett på JD5125r. Synes det virker som en allsidig og grei traktor. Hva greier denne traktoren av oppgaver? Kan jeg for eksempel regne med at den greier å dra plogen (3.skjærs vendeplog) og kombipressa. Er relativt flatt her jeg holder til, men er noe ulent på enkelte stykker. 

 

Håper noen har noen erfaringer/tanker rundt dette. 

- T.V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn utenom at det er ein Deere så e der vel ingen grunn til at han ikkje skal klare dette ;-)

Neida, spøk til side. Eg vil tru at ein 5125r skal fare fint med plogen. Kanskje han kan bli i lettaste laget for kombipressa? Men det er vel derfor vi har vekter. Vi presser med 125 hestar på singelpresse, og dei ballane blir i alle fall harde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktet på FK skal ha det til at den helt greit håndterer en 4-skjærs Kverneland 150S.

Tror den kommer med ekstra løftekraft som tilvalg. Mulig dette er standard i Norge, men bør jo da sjekkes ut at denne er med.

Ift kombipresse har jeg ikke peiling, men jeg vil tro det er egenvekta på traktoren som i tilfelle blir i minste laget. Som det blir påpekt lenger opp er vekter en mulighet. Det er lettere å legge på ekstra vekter på en traktor ved behov enn å slanke en større traktor ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...