Guest Posted October 8, 2017 Share Posted October 8, 2017 Beklager å komme det man sikkert kan kalle et dumt spørsmål. Evetluelt noe jeg har gått glipp av i skolegangen. Hvor blir det av ulla fra sorte sauer? Jeg jobber som designer og har et prosjekt der jeg ønsker å jobbe med ufarget ull fra sorte sauer. Etter en del googling så har jeg dessverre ikke kommet noen vei med å finne ut av det. Er hovedsakelig interessert i garn til strikking/maskinstrikking, evt. ren ull. Og gjerne litt opplæring i hvorfor dette skal være så vanskelig å få tak i :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Bonde Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Svart ull pakkes separat når sauen klippes, så den blir nok ikke borte på noe vis. Du kan jo kontakte Norilia (datterselskap av Nortura) og høre med dem, ser det er oppgitt egen kontaktperson for ull. http://www.norilia.no/kontaktpersoner/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Farga ull blir sendt til farging. Dette for å kunne lage partier med like farger. (tror de blir bleika først, for så å bli farga) Genseren blir litt rar om du bruker garnnøster, som er tilsynelatende like, men som har litt nyanseforskjeller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.