Gå til innhold

Starte landbruksverksted


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Har lenge gått med planer om å starte eget landbruksverksted.

Har lokaler tilgjengelig, og har tenkt litt på å kjøpe meg ein varebil og fylle den med utstyr som servicebil.

Det som jeg ikke har funnet ut av 100% enda er hvordan reglene er for oppstart av et evt verksted.

Er det noen her som har startet opp tilsvarende og kan fortelle meg litt meir om hvilke regler som gjelder?

Om en skal starte bilverksted er det egne krav med tanke på godkjenning til reperasjon av bremser og lignende. Gjelder dette også traktor godkjent for under 50km/t?

I lovverket står det:

Kun virksomhet som oppfyller vilkårene i kapittel 3 og som er godkjent av regionvegkontoret kan utføre reparasjons-, vedlikeholds-, ombyggings-, oppbyggings- og påbyggingsarbeid på kjøretøys bremseanlegg, styreinnretning, bærende konstruksjon, drivverk, hjuloppheng, hjulutrustning, motor, drivstoffanlegg og elektriske anlegg medregnet lysutstyr. Dette gjelder arbeid på:

a)bilb)to- og trehjuls motorvognc)traktor og motorredskap som er konstruert for en hastighet på 50 km/h eller merd)tilhenger med brems til kjøretøy som nevnt over.

Er det riktig da og tolke dette som at det ikkje kreves godkjenning for reperasjon av kjøretøy som er konstruert for hastigheter under 50km/t?

Takk for alle tips og svar.

Mvh 

Tor Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...