Gå til innhold

Valtra 700 går for seint


Valtra 700

Anbefalte innlegg

Hei. hæ en  Valtra Valmet 700 så går ca 34km.t nå konne gått  40+km.t men dæ ækje plass te møje større dekk å går på maks turtal. hæ haurt snakk om du kan byda 1 drev å en aksling så går an fortare, Stemme dette någen så gæ gjort dæ?

Evt møje arbeid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldrig kjørt en valtra 700 jeg bare så på https://konedata.net/traktorit/valmet-valtra/valmetvaltra-600-900/ at det kunne være en mulghet at den kunne være sperret i girkassa. Hvis du girer opp igjennom girene og bare kommer til 15 når du teller er girkassa sperret fysisk. Kan du telle til 16 forskjellige gir må girkassa være bygd om. Etter slik jeg ser det skal det være 8 vanlige gir pluss 8 hurtigir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tilfeldig bruker

Valtra 700 kunne bestilles med to alternative utvekslinger fra fabrikk (kronhjul og pinjong) for enten 30 km/t eller 40 km/t.
På traktorer med 40 km/t utveksling var 4. høygiret sperret fra fabrikk så du fikk ikke girstengene i 4. høy, traktoren er ikke godkjent for å kjøre i 40 km/t fordi den ikke har bremser på framhjula. Har du alle girene intakte og traktoren går bare i noen-og -tredve km/t så har du 30 km/t utveksling. Dette får du ikke gjort noe med, å bygge om kronhjul og pinjong er alt for kostbart og egentlig bare å glemme.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...