Valtra 700 Posted June 24, 2017 Share Posted June 24, 2017 Hei. hæ en Valtra Valmet 700 så går ca 34km.t nå konne gått 40+km.t men dæ ækje plass te møje større dekk å går på maks turtal. hæ haurt snakk om du kan byda 1 drev å en aksling så går an fortare, Stemme dette någen så gæ gjort dæ?Evt møje arbeid ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RO Posted June 26, 2017 Share Posted June 26, 2017 Jeg kan ikke noe om bytte deler, men ser at traktoren er oppgit med maks fart 43,7 på denne siden: https://konedata.net/traktorit/valmet-valtra/valmetvaltra-600-900/ Ser man nederst på siden er det oversikt over girutveksling som viser at 34 km tilsvarer gir 15 av 16. Kan det være at girkassa er speret på det siste giret? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valtra 700 Posted June 26, 2017 Author Share Posted June 26, 2017 mulight dæ men blir då 4h dæ same så 3h nå du gire opp i 4h då vis dæ æ sperra ? takk for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RO Posted June 28, 2017 Share Posted June 28, 2017 Jeg har aldrig kjørt en valtra 700 jeg bare så på https://konedata.net/traktorit/valmet-valtra/valmetvaltra-600-900/ at det kunne være en mulghet at den kunne være sperret i girkassa. Hvis du girer opp igjennom girene og bare kommer til 15 når du teller er girkassa sperret fysisk. Kan du telle til 16 forskjellige gir må girkassa være bygd om. Etter slik jeg ser det skal det være 8 vanlige gir pluss 8 hurtigir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valtra 700 Posted June 28, 2017 Author Share Posted June 28, 2017 Er 16 gir ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tilfeldig bruker Posted June 29, 2017 Share Posted June 29, 2017 Valtra 700 kunne bestilles med to alternative utvekslinger fra fabrikk (kronhjul og pinjong) for enten 30 km/t eller 40 km/t.På traktorer med 40 km/t utveksling var 4. høygiret sperret fra fabrikk så du fikk ikke girstengene i 4. høy, traktoren er ikke godkjent for å kjøre i 40 km/t fordi den ikke har bremser på framhjula. Har du alle girene intakte og traktoren går bare i noen-og -tredve km/t så har du 30 km/t utveksling. Dette får du ikke gjort noe med, å bygge om kronhjul og pinjong er alt for kostbart og egentlig bare å glemme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.