Gå til innhold

Claas 354/355


6R125

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Er det noen som har erfaring med forskjellen på presser fra claas med og uten MPS? Vurdere å bytte til claas, og ser derfor på 254 og 354, for har hørt at det er mye tull med MPS`n. Nevneverdige forskjeller på 354 mot 254?

 

Mange spørsmål, men håper noen har litt erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

hei du. mps`n er nok ikke \&quot\;MYE\&quot\; tull med. forskjellen på 255 og 355 er at på 255 er den midtre valsen i mps segmentet formet som en 5 armet stjerne for å \&quot\;slå\&quot\; på ballen mens på 355 er denne erstattet med en vanlig valse.

men uten tvil så har mps`n noe for seg. for jeg har ei 255 som er gått ca 6500 baller nå, å strammet mps`n her om dagen, å jeg merker det på traktoren når ballen er så stor at mps`n begynner å jobbe.

har ingenting å utsette på 255`n min, skal kjøre ut denne sesongen, ca 9000 ball totalt å bytte til 355 til neste sesong uten å vurdere et annet merke.

 

eneste som er at man burde overhalle mps`n mellom 10-18000 baller. pris på jobben veit jeg ikke, men rundt 15000,- har jeg hørt, å det gjør folka på akershus traktor, de er drillet på claas å gjør jobben kjapt.

hvis du skal kjøpe brukt presse så vil jeg anbefale deg cct styring, helst comfort betjening der går alt automatisk hvis du vil.

 

Lykke til med et flott produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

tror nok det er ganske overdrevet at det er mye tull med mps systemet ja.. mens de kjørte med stjernevalsen så ble det nok mere påkjenning enn det nå er med vanlig rund valse, men det var ikke noe stort problem på de modellene heller. mye av pressehavariene (alle merker) skyldes \&quot\;voldtekt\&quot\; av pressene.. enkelte skal på død og liv kjøre lenge etter at de har full presse, og da sier det seg selv at man får noen havarier.

claas kjører fortsatt mps systemet på 455, men da er det hydraulisk trykk på rullene i stedet for fjærer som på de tidligere modellene.

kjøp presse med mps uten å frykte problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...