Gå til innhold

Bytte inn Traktor i ny før utgått leasingsperiode?


Anleggsbonden

Anbefalte innlegg

Hei. Har i dag en traktor på gården som  er leaset var kjøpt hos eik senteret gjennom deres finansieringsselskap og leaset på 5 år gjenstår ca 3 år på avtalen. Det eg lurer på nå er om noen her har erfaring med  hvordan finansieringselskapet stiller seg til bytte av traktoren før utgått leieperiode? Eg trenger nemelig en større traktor grunnet økt mengde areal og eg har invistert i en del større utstyr eg kan selfølgelig kjøpe en brukt større men synes det blir litt dumt betale på 2 traktorer og har og hat litt tull med dagens traktor , har derfor en tanke om å prøve bytte inn dagens traktor i en større ny traktor hos eik senteret . Er det nokon som har erfaring med dette og pleier det gå greit eller setter finansieringselskapet seg på bakbena tror dere? Betaler avdragene til punkt og prikke og gikk inn med en bra egenandel da eg kjøpte traktoren vi har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jadda

Skal ikke være noen problem. Har selv gjort dette. Fikk utkjøpsfaktura fra finansieringselskap. TraktorForhandler betalte denne og trakk summen fra innbyttepris da denne var høyere enn utkjøpsavtale. Rest på innbyttepris ble lagt inn som innskudd på ny traktor. Eneste er å ta vare på alle kopier av fakturaer ellers blir det mas fra regnskapskontor vis man bruker det. 

Så dette skal ikke være noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...