Gå til innhold

Høytørking...


Gjest

Anbefalte innlegg

Har hatt noe gress liggende siden søndag, presset det i dag siden det var meldt regn.

Presset i rundballer med 10 lag plast. Det kunne godt ligget en dag eller to til, men valgte og ta det i dag.

Hva slags for kan jeg vente meg til vinteren? Tørt fint nesten høy eller bare mugg?

Har ligget 4 dager uten regn, en del sol og lite dugg om natten, ingen syre...

Nå regner det ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6330_1

Har hatt noe gress liggende siden søndag, presset det i dag siden det var meldt regn.

Presset i rundballer med 10 lag plast. Det kunne godt ligget en dag eller to til, men valgte og ta det i dag.

Hva slags for kan jeg vente meg til vinteren? Tørt fint nesten høy eller bare mugg?

Har ligget 4 dager uten regn, en del sol og lite dugg om natten, ingen syre...

Nå regner det ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny_1

hei. jeg presser mye slikt gress til bønder rundt på karmøy. etter min erfaring i pressen så kan du forvente deg veldig fint for til vinteren.

men det er jo spørst hvilken presse som er blitt brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest espenbromnes_1

Hei

 

Vi pleier å gjøre akkurat det samme og det blitt perfekt fôr til hest. Tørt og fint. Vi har også vendt på det hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6330_1

Hvor går gensen, på hva som blir tørket for lite eller for mye?

 

Kanskje 3 dager er for lite , mens 4 er perfekt. Eller hvis det er meldt regn en dag etter det har ligget 3 dager, men sol etterpå... Skal man la det få regn og la det gulne, tørke opp og presse det etterpå,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny_1

mxxum:

 

da eg jeg rett å slett dritgod til å presse jeg da:)

 

er det kansje derfor jeg ikke \&quot\;får\&quot\; slutte med pressinga å konsentrere meg om lærlingjobben min.... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...