Guest Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Har hatt noe gress liggende siden søndag, presset det i dag siden det var meldt regn. Presset i rundballer med 10 lag plast. Det kunne godt ligget en dag eller to til, men valgte og ta det i dag. Hva slags for kan jeg vente meg til vinteren? Tørt fint nesten høy eller bare mugg? Har ligget 4 dager uten regn, en del sol og lite dugg om natten, ingen syre... Nå regner det ute... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 6330_1 Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 Har hatt noe gress liggende siden søndag, presset det i dag siden det var meldt regn. Presset i rundballer med 10 lag plast. Det kunne godt ligget en dag eller to til, men valgte og ta det i dag. Hva slags for kan jeg vente meg til vinteren? Tørt fint nesten høy eller bare mugg? Har ligget 4 dager uten regn, en del sol og lite dugg om natten, ingen syre... Nå regner det ute... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jonny_1 Posted June 17, 2010 Share Posted June 17, 2010 hei. jeg presser mye slikt gress til bønder rundt på karmøy. etter min erfaring i pressen så kan du forvente deg veldig fint for til vinteren. men det er jo spørst hvilken presse som er blitt brukt :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxxum_1 Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 FEIL JONNY!! har mer med sjåfør å gjøre enn merke på pressa!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 6330_1 Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 Høres bra ut, er presset med bio presse. Så da blir det vel kanon fint for...\;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest espenbromnes_1 Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Hei Vi pleier å gjøre akkurat det samme og det blitt perfekt fôr til hest. Tørt og fint. Vi har også vendt på det hver dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 6330_1 Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Hvor går gensen, på hva som blir tørket for lite eller for mye? Kanskje 3 dager er for lite , mens 4 er perfekt. Eller hvis det er meldt regn en dag etter det har ligget 3 dager, men sol etterpå... Skal man la det få regn og la det gulne, tørke opp og presse det etterpå,... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jonny_1 Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 mxxum: da eg jeg rett å slett dritgod til å presse jeg da:) er det kansje derfor jeg ikke \"\;får\"\; slutte med pressinga å konsentrere meg om lærlingjobben min.... hehe :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.