Gå til innhold

Kjøp av Orkel gp 1260


Anleggsbonden

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal og sjå på en orkel 1260 rundballepresse rett over helga og lurer på om det er noe spesielle ting eg bør sjå på før handel. pressa har gått vel 15000baller men på bildene ser den strøken ut ingen bulker eller skader fin i lakken og lagret inne utenom sesong, det er og skiftet inmater for 1 sesong siden.  ble tatt full service på av orkel før den ble satt inn til vinterlagring og har vert fulgt opp med jevnlig service fra den var ny. er en 2007mod. det eg lurer på er om det er mye med 15000baller for en slik maskin og hvor mye kan den gå før  den blir dyr i drift? eg skal kun bruke den til egen drift ca 4-500 rundballer i året . Hvor mange baller tåler disse ved fint stell? Er det noe eg bør se spesielt etter når eg skal sjå på den? Har kjørt lessevogn til nå og leigd pressing til det eg ikkje fikk i silo ,  raker alt sammen i gode skårer med rive ,  Skal trekkes av en 105hk Fendt i vestlandsterreng. Håpet å kunne ha denne i min 5 år før eg kjøper  noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

1260 pressene kan fint gå 25-30 000 baller med "normalt" vedlikehold. Selvfølgelig vil det være litt mer å passe på når pressa runder 20-25000, det kan gå en rull etc. Men det er rimelig presse og 15000 baller er ingenting. Når du i tillegg kjører så lite så får du god oversikt mellom hver sesong.

Det er ikke mer baller enn en entreprenør kjører på en dag eller to...

Vi kjørte ei 1260 agronic til 28-29 000 og den ble solgt til bonde etterpå, mye igjen.

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kaskje sjekka kor mykje gods det er att i kammerveggane, og sjå etter sprekkar i rullane. Kanskje sjå litt på pickupen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , Takk for tips           Pressa så veldig bra ut og lager i pickup er skiftet nylig ellers var den helt i orden   og det er satt inn nye sidevegger  ellers er pressa meget hel og pen og ble levert med full service og bruktgaranti . Så det ble handel og gleder meg til å få den levert ganske snart.   Blir kjekt å få prøve den til sommeren .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...