Gå til innhold

Rundballehenger


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har fått noe erfaringer med flakhenger med hydrauliske "sikringer" til ballekjøring? Jeg vurderer bailey å weckman.  Er også åpen for andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en maskinhenger! Du får utrolig mye henger for pengene. Legg litt ekstra i hydrauliske kjørebruer, og få lagd hull til staker på sidene. Da har du henger med  et mye større bruksområde enn en ren rundballehenger. Ser jo i utgangspunktet snedig ut med disse hydrauliske sikringene, men er litt usikker på hvor lenge de holder. Har aldri sett dem i praktisk bruk, men ut fra min logiske sans og anerkjente fysiske lover, vil de vel være bøyd og ubrukelige etter kort tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjøp maskinhenger hvis du vil pløye opp åkeren for hvert lass du henter.. Det skal ikke mye til før de små trillebårhjulene skjærer seg ned og du blir stående fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bond1234

Hvis du vil bruke tida de på og stroppe, og som nevnt over her, pløye jordet.Så kan du kjøpe maskinhenger. Min erfaring er at ved riktig bruk, så holder de hydrauliske grindene lenge!

Er den beste investeringa jeg har gjort ihvertfall. Sparer mye tid iløpet av året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-m gomo

Har en metsjø til salgs, genial henger som tåler å bli brukt.

kjører 24-28 baller avhengig av størrelse.

god sikkring som tar 3sek!

vi har mye lang frakt, så vi bruker lastebil nå, derfor selges hengern.

ring:93261958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harald1

Har en Metsjø 9m som jeg brukte i fjor.

Er veldig fornøyd med lastsikkringen, og tror også at den er holdbar hvis du ikke velter med hengeren.

Det er en veldig fin henger som flyter godt og er lett å dra, som skyldes store hjul.

Men med baller i 2 høyder skal du ha fin vei, og ikke for mye skrå vei.

Dette pga. hjulene ikke er montert helt ut i sidene ( 8-10 på hver side )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at en maskinhenger ikke er egnet på jordet! Nå er det vel først og fremst til veitransport over litt avtand det er noe poeng å kunne kjøre 15 - 30 baller i et lass, og til dette bruk får du ikke noe bedre. Og som sagt hyggelige priser om du f. eks går for en eller annen Irsk variant. Solid nok, billig og bra! Regner med at en JPM maskinhenger får du for halve prisen av en Metsjø som da også i tillegg stort sett kun er egnet for rundballetransport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjelle1

Enig i at de hadde vert kjekt å ha en maskinhenger av å til men de er 95 prosent ballekjøring å potetkjøring jeg har å da vil jeg ha en som er mest egnet til de. Hovedgrunnen er at stropping blir de slurvet for mye med fra min side så derfor må jeg gjøre noe me de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en maskinhenger med hydrauliske kjørebroer. Fest så en kjetting i fremkant av hengeren på hver side. Når ferdig lastet er det bare å huke kjettingen på kjørebroen og stramme den opp. Da har du en kombihenger. Angående hjulutstyr flyter jo ikke disse maskinhengerne godt, men jeg ser ikke noe problem med det. Jeg planlegger kjøringen og rigger til hengeren slik at jeg tar all snuing og manøvrering med tom henger og setter den rett ved avkjøringen fra jordet. Når ferdig lastet er det rett frem ut av jordet. Til gjengjeld får du en henger som går lett langs vei, du får en meget stabil henger og du kan få den med luftbremser godkjent for 50. Dessuten er lasteevnen høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...