Gå til innhold

claas uniwrap


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor stor traktor må jeg ha for ei slik presse har for det meste flate jorder. og skal presse kun hos meg selv. er 100 hk nok. ps jeg tremger ikke entrepenørtempo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor traktor må jeg ha for ei slik presse har for det meste flate jorder. og skal presse kun hos meg selv. er 100 hk nok. ps jeg tremger ikke entrepenørtempo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fulyboy_1
Har prøvd uniwrapen på ein JD 6310 (110hk) Det var nok på di flade jordene. Men det var vekta på traktorn som er det største problemet når det vart brat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Jeg tror det vil gå greit. Vi bruker en 120hk, nå på en Vicon kombipresse og tidligere på en Claas Uniwrap. Turtallet synker en del når det nærmer seg fuldt, litt motbakke og en samtidig holder på å pakke. Men med å gire ned og eventuelt vente til pakkinga er fredig før en presser inn de siste 20% bør det gå helt fint.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jostein: Litt utenfor denne tråden. Hvordan er vicon sin kombipresse i forhold til claas uniwrap?

Jeg tenker litt på bruken av pressene samt balletetthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Mc: En ting vi kanskje savner litt i bratt vestlandsk natur med Vicon pressa er mer vekt overføring fra presse til traktor. Men en skal da også huske på at vi bruker en Valtra 6850, som er en forholdsvis lett traktor på bakakslingen. Så dette vil kanskje ikke være et så stort problem med tyngre traktor.

Pickupen på Vicon styres med traktorens eksterne hydraulikk i motsetning til claasen hvor vi styrte det fra panelet.

Claasen var gått over 20000 og hadde naturligvis en del reperasjoner på slutten. Mens Vicon med sine knappe 10000 baller har vært veldig bra, bank i bordet. 3D pakkingen derimot har aldri fungert skikkelig så vi pakker på vanlig måte.

Balletettheten har vi ikke sammenlignet. Men av de ballene vi bruker privat kan jeg ikke si at det har vært noen stor forskjell som jeg har lagt merke til.

Håper det var litt til hjelp, hvis ikke får vi starte en ny presse debatt snart nå når våren nærmer seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...