Gå til innhold

John deere6100


Jan-egil

Anbefalte innlegg

Hei der ute. Vil spørre før jeg begynner å bekymre meg for mye. Var ute å freset snø, plutselig ser jeg voldsom oljelekkasje midt under, hydraulikk olje. Vanskelig å se hvor det kommer fra, har ikke fått tid å undersøke. Men ser ut som det kommer i området bakkant av motor, der girkassen begynner. Så er spørsmålet,  er det noen slanger / rør i overkant som kan ha løsnet? Har noen vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kikke oppi over akslingen mellom motor og gearkasse. Litt trangt og krøkkete  men du ser slangene oppi der og du får røske litt i dem for å kjenne om noe har løsna . Det må vel være noe returslanger eller noe. Hele bakstussen går I hvertfall tom om du prøver å kjøre  med lekkasje her.

Mener jeg fikk bytta på fk verksted. Hvis du har lange armer får du nok fiksa det fra undersida ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, var det som va feil. Kom til slik du sa, men tok ei bøtte med kokheit vann og ei tua, brukte tua til å varme slangen så den ble myk og medgjørlig. Va lett og få på. Trur dem har montert slangene først, så hytta. For slangeklemme står "feil vei" var umulig å komme til gjennom luka i dørken også. Men nu e det på plass, ingen skade skjedd annet enn et oljetap på omlag 700,- på bakken. ? takk for tips, råd. Fint forum dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...