Gå til innhold

presse


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

har orkel sjølv og synst de e ei knakandes gode presse. det som eg ville sett på når eg skulle ha meg ny er vedlikehald og styrke på pressa og priss i forhold til ekstra utsryr. ville også sett kva hjul utrustnig på pegge pressene ville hat so breide so råd. vil og sei att orkel sitt service er meget bra flinke til og forklare over tlf og dellene kjem over natta sjølvom eg bur på vestlande. det er meir en ka fk greier sjølv om det er 1 time kjøyring herfra.

so har orkel glidelager som er heilt fenomenatlt om det ryk kan du presse ferdig får du bytta de. mange seier det går mykkje gries med dei, men de synst ikkje eg. kunne kansje vore lit bedre kuting på orkelen, men den er heil ok. på jd har kutinga ikkje vore den beste, men kjem no med nytt. er ikkje mange jd presser her i området men dei som har er vell i grun nøgde. men er ikkje sikker om jd har smårbare lager på alle rullane de burde det vore, men er ikkje sikker. prisen på jd veit eg ikkje men orkelen er vell ikkje den dyraste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei,

 

som navnet tilsier så er jeg Claas fan, det er gode produkt med finesser som få andre har, med MPS segment er det ingen som får mere gras i ballen, og viktigst minst mulig luft, dersom du skal pakke svært tørre ensilage baller,

 

Claas RC 355 CCT, sjekk denne.

 

Deleforsyningen er topp, bestill før kl 14:30 og deler er i posten neste morgen.

 

http://www.claas.co.uk/countries/generator/cl-pw/zzz_downloadcenter/document_pool/pr/rollant355-uniwrap/rol355_uniwrap_en-en_07,lang=en_UK.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Enig med det Rune sier her, skal du ha ei god og driftsikker presse så styr unna claas.

De nye JD pressene ser ut til å være bra, og JD har laget mange gode presser med lite havari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars_Halvor_1

Kjører Orkel 1260 Agronic og er meget fornøyd. Den lager knallharde baller, og jeg har hatt få problemer. Når noe er galt er Orkel meget gode til å skaffe deler. Dette gjelder alle ukedager. Det er en stor fordel at fabrikken og alt av deler er i landet, slik jeg ser det. Glidelagrene gjør også at lagerhavari nesten ikke forekommer.

 

Ellers har jeg tro på både JD og Claas presser, men ingen personlig erfaring med disse. Bare sving rundt Vicon (stor sving).. Her kjenner jeg mange som har hatt problemer med mange og store havari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Rune: Hvis du måtte sveise på pressa HVER DAG, sier vel det mer om sjåføren , enn det gjør om pressa?? Jeg har en 04 mod. og jeg har enda ikke vært nødt til å sveise på den. Ser ikke for meg at det blir noe sveising på den i fremtiden heller:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan_Eirik_1

Heisann!!

Vi kjører Orkel HiQ og GP 1260 Agronic og er meget godt fornøyd med disse pressene! Byttet en 1260 Agronic til sessongen 2008, og den hadde gått vel 16 200 baller uten nevneverdige problem. Orkel pressene er lett kjørte, og lager meget harde baller som er godt kuttet\;-)

Også ligger fabrikken i landet, og der finnes alle deler til pressa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjøl ei 578 presse fra jd. Har ikkje hatt eit stopp endå pga pressa. har kjørt 2000 ball. En kunde av meg sa at den var en mellomting av claas sin 16 kniver og bio sin 24 kniver når det gjaldt kutting. er godt fornøgd me den. har kjørt både claas, bio 14 kniver og krone før men ingen kan måle seg med jd når det gjeld kutting og hardhet på ballene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...