Gå til innhold

Finne fram i lov verket


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

sitter å planlegger å leie deler av min stefars gard for å drive med litt sau å gris for å holde hus og beiter i stand siden han driv kun med for produksjon og har lagt ned annen drift. Så i disse baner har eg forstått at ein må ha ein god forettnings plan og dette satte eg meg ned for å finne litt ut av. Som plass reglement, eteplasser tilkomster , godkjenninger osv.... Er godt kjent med lovdata.no men i det loverket der står jo alt så generelt. noen som veit kor ein finn slikt på nett ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Ser det er en stund siden du har spurt. Men på lovdata kan du ogslå lese forarbeider, forskrifter, dommer osv. Slik at du kanskje lettere forstår. En lov kan være både vag og tvetydig. Dette er gjerne noe lovgiver ønsker, hvis det er ment feks at man skal bruke skjønn eller dekke et videre område med mindre paragrafer osv. Er en grunn til at det tar 5 år for å bli jurist. Ta kontakt med landbruksadvokat eller landbruksrådgivning i kommunen om du trenger juridisk hjelp. Men avtaleloven er noe du også burde sette deg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Prøv å søk litt på Mattilsynets sider. Jeg startet selv med griser for 2-3 år siden, og fant mye informasjon der. Også hos slakteriet (Nortura i mitt tilfelle) fant jeg også en del informasjon.

Da det nærmet seg oppstart reiste jeg en tur innom Mattilsynet for å prate med de og fikk en hyggelig prat. De er mye lettere å ha med å gjøre hvis man prater med de på forhånd istedet for ved et ettersyn og de da finner noe de ikke er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...