Gå til innhold

John Deere Startproblemer Dieselpumpe


Tarlokar

Anbefalte innlegg

Hei, beklager rar emnetittel... :)

Har en 6534 som jeg har litt problemer med...

Fk bytta sensoren for dieseltempen på pumpa, fikk ikke start etterpå.

Viste seg at den elektriske fødepumpa i tillegg var gåen, og da greide ikke dieselen å komme opp til hovedpumpa, pga den ikke fikk lufta seg selv.

El. fødepumpe ble byttet, traktor starta, dog tungstarta. Måtte la fødepumpa gå 20-40 sekunder hver gang før jeg begynte å kjøre starteren. Måtte ofte gjøre dette mange ganger etter hverandre for å få start. FK mente da at dieselslangene også måtte byttes, og så jeg gjorde. Uten at det ble noe bedre. Måtte fremdeles kjøra pumpa, og "kinne" lenge på starteren for å få i gang traktoren.

Nå enda det i dag med at traktoren ikke ville starte uansett... Prøvde lenge å finne ut hva det var, uten resultat. Verksmesteren på FK kom innom og ble egentlig ikke noe klokere. Men så viste det seg at når han "kneip" igjen returslangen til tanken, så starta traktoren med en gang. Når han slapp returen, så fikk jeg ikke start.  Han konkluderte da med at jeg måtte ha koblet en av dieselslangene feil under byttinga. Syntes det hørtes rart ut, men OK, vi sa go helg til hverandre, og jeg begynte å lete...

Fant fram deleboka til traktoren, og ser da at alle slanger er koblet som de skal, og fant ikke noe feil i forhold til boka. Og i forhold til 6x20-serien, så fant jeg ingen "restrictor" i delelista til 6534`n, så den har jeg da sånn delvis utelukka...

Nå har jeg gitt opp for kvelden... Noen som har noen tips til hva det kan være? Evnt hvor man skal feilsøke videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torfin

Mener det er to matepumper på 6x20 serien, en som sitter nede i dieseltanken i tillegg til en rett under dieselpumpa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan vel stemme. Har to 6x20-serie, har byttet matepumpa under hovedpumpa på begge to.

Men den jeg plages med nå er altså en 6x30-serie...

Forresten veldig dårlige originale dieselslanger på JD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Fossen

Det Sitter en ventil der returen går ut av dieselpumpa som skal holde trykket oppe.

Mye tyder på at den lekker ut returen.da traktoren startet når servicemannen klemte på returslangen.

Har vært borti det på en cat/perkins der servisfolkene byttet matepumper filter og slanger uden at det hjalp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet på 6x20-serien at det står en ventil/"restrictor" på returslangen, som ser ut som en slangeskjøt. Det sto ikke noe sånt på slangene på 6x30-serien her...

Men mulig den ventilen står inne i noe annet? Servicemannen var usikker på dette... Og i deleboka finner jeg ingen slik ventil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas

Ingen feilkoder? Dieselfiltera ok? Det Er kun fødepumpe nede ved ramma. Har du skiftet slangen som sitter på røret mellom der siste filteret og høytrykkspumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...