Gå til innhold

Hydraulikk


Gjest

Anbefalte innlegg

Eg har fått meg ein nh5060, 2009 modell.

Det er tre doble hydraulikkuttak på den.

Korleis skal eg kople tilhengaren til for å få den til å tippe og senke?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hva sier brukerhåndboken / manual om dette?

På dobbeltvirkende hydraulikkuttak så pleier de å ha flytposisjon, og da skal flytposisjonen brukes til å senke tippsylinderen.

Man kobler altså hydraulikkslangen fra tippsylinderen til det uttaket som har flytposisjon i tillegg til bevegelse.

Vil tro at alle tre dobbeltvirkende uttakene på din traktor har flytposisjon. (jeg studerte ikke dette sist jeg satt på med en som kjørte NH5060)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NH5060

Eg har ikkje fått med instruksjonsbok...

Eit anna problem er at det hydrauliske toppstaget sig ut i fritt fall når eg fører spaken fram for å trekke det inn.

Spaken må framforbi fritfallområdet før toppstaget trekkes inn.

Ved å føre spaken bakover går staget kontrollert ut.

Kan det være noko gale med ventilane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NH5060

Eg har ikkje fått med instruksjonsbok...

Eit anna problem er at det hydrauliske toppstaget sig ut i fritt fall når eg fører spaken fram for å trekke det inn.

Spaken må framforbi fritfallområdet før toppstaget trekkes inn.

Ved å føre spaken bakover går staget kontrollert ut.

Kan det være noko gale med ventilane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på toppstaget så har du den sikkert kobla til uttak som har flyt i midtposisjon..,prøv å koble om toppstaget til eit anna uttak...prøv og ev. å bytte om plass for slangekoblingane i ventilblokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du har antakelig 3 dobbeltvirkende uttak på traktoren din.

Bak på traktoren sitter ett av disse på venstre side av toppstaget, mens 2 sitter på høyre side. Sett slangen fra hengeren i det høyre hullet til venstre for toppstaget. Da løfter du hengeren ved å dra den midterste spaken bakover og senker ved å dytte den helt fram til flyt-posisjon.

Ta dette med ei klype salt, men det er slik på min, dog den er noe eldre.

Toppstaget setter du i ett av uttakene på høyre side av toppstaget. Husker ikke om uttakene sitter over hverandre eller ved siden av hverandre, men du har sikkert fargelokk så du ser det. 

Sett i slangene og prøv - hvis funksjonene blir motsatt av det du er vant til bytter du om slangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hør på Henke. Når jeg sitter i setet, er fram mot panseret og bak mot trekkstengene. tipputakene er slik: Bak= løft, i midten = nøytral, et hakk fram = senk og helt fram er flyt. Merk om du bytter om, får du løft fram, senk bak. Det er fargekoder på tipputaken. De med lik farge hører sammen.

 

På min: venstre for toppstaget= to brune uttak( hører sammen med brun spak i hytta), til høre blått og grønt uttak, sam hører sammen med blå og grønn spak.

 

  Toppstagget må ha begge slangene i et uttak med lik farge, om ikke blir det bare krøll. Tippen på hengeren har bare en slange, likevel bruker den et dobbeltvirkende uttakk ( to koplinger med lik farge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...