Gå til innhold

Bio presse.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen der ute som har handlet bio presse nå før 1 desember? Jeg vipper mellom bio og orkel, men tror jeg ender på bio, for det er bare 2 km til felleskjøpet, og betydelig lengre til han som reparerer orkel her i området. Har ikke hatt presse før. Tenker først og fremst pressing til eget bruk. Har fått pris på 495000,- for en med 23 kniver, syreutsyr og 600 hjul. 415000 for orkel 1260 agronic, men tillegg for syre utsyr og frakt. Noen andre som vil ut med hva pris dere har fått??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen der ute som har handlet bio presse nå før 1 desember? Jeg vipper mellom bio og orkel, men tror jeg ender på bio, for det er bare 2 km til felleskjøpet, og betydelig lengre til han som reparerer orkel her i området. Har ikke hatt presse før. Tenker først og fremst pressing til eget bruk. Har fått pris på 495000,- for en med 23 kniver, syreutsyr og 600 hjul. 415000 for orkel 1260 agronic, men tillegg for syre utsyr og frakt. Noen andre som vil ut med hva pris dere har fått??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kjetil. Kan du \&quot\;utdype\&quot\; deg litt meir hvorfor bio`en ikke holder mål? Har vurdert å kjøpe ei slik presse (2009). Du vil kanskje annbefale ei anna kombipresse, men her jeg holder til så er det bratt i noen av teigene. Har prøvd ei claas uniwrap på demo, men den klarte ikke å legge ballen bak i pakkeren i bratta, derfor denne type kombipresse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Leto Hallen nå forge helg. de skrøt av nye bioen, falt litt for den selv og. Er betydelig oppgradert etter 2007 mod spm var noe j**** piss. Har troen på den nye. fk her ville ikke selge meg bio da jeg skulle handle for 2 år siden, nå har til og med de fått troen på den, og annbefaler kjøp av den igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bio pressene er gode presser di. det har vært en god del kvalitetsproblemer med de, men etter 2008 sesongen har de fungert bra!

det som kan være problematisk med bioen er at den har litt tungvinte løsninger når det gjelder hydraulikk funksjoner.

du har ikke prøvd ei john deere presse?

der får du jo pakkebordet under kammeret slik at ballen faller rett ned på pakkebordet. i tilegg får du ekstrautstyr på pakebordet slik at bellene ikke faller av under pakking i bratte bakker.

pressa er solid og godt gjennomført når det gjelder funskjoner og brukervennlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det må bli bio, på grunn av størrelsen. Og lettere å finne lagrings plass. Men føler dem har steget vel mye i pris.For ett par år siden var vel prisen rett over 400..?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6330: Jeg syns at du har fått eit bra tilbud på bio`en. Har fått samme pris på ei med 14 kniver, bremser, kuledrag, fallmatte og beka lagersmørningssats. Pompe for syrekanner har jeg fra før. Hvor holder du til. Vest eller østlandet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta med McHale Fusion i vurderinga di. Det er ei fantastisk presse. Den er og veldig enkel i bruk og utrulig driftsikker. Kjører den på same plassar som Bio-pressa vi hadde tidlegare og denne er mukje enklare å hanskast med i bratta. Legge ferdigpakka baller mykje roligare ifrå seg, så du slepp problemet at ballane vrir seg ut av kammeret og tar på trill. Har og god tru på nya kombipresso til JD. Dei lagar solide produkt når det gjeld grasutstyr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøer orkel og holder ca 3 timers kjøring unna nermeste orkel service mann. Det har ikke vært et stort problem. Så kan jo en Fk service mann repparer noe som er akutt om det blir et problem. Det hender seg jo større driftstanser der man trenger service mann, og skal innrømme at jeg har slitt med kjede på min orkel i år. Den gammle 1250 Agronicen gikk 25000 baller uten et kjedebytte på pressa.

 

Har vært oppi de verste bakkene med orkelen jeg, det gjelder bare å planlegge kjøringene litt. Noen ganger må du stå i ro å pakke, sånn er det. Men har du bare rett opp og ned enger, så er vel bio kanskje det rette valget, men minuset der er at du ikke kan ta med ballen til et bedre punkt å legge den fra seg, slik som orkel. Bioen må legge den der eller rygge..

 

pickupen til orkel har jo blitt mye bedre og syrepumpa er jo helt nøyaktig! Som er et pluss. Og etter prisen å bedømme synes jeg du burde vudere orkel nermer. Det er min mening.

 

Som du sier tar den jo litt større lagringsplass, men jeg tenker du finner en løsning!

 

Lagrene er suvuren på orkel, etter jeg har kjørt over 40000 baller med kombipresse fra orkel er jeg fronøyd med det, og andrehands verdien er GOD. Vil tro bedre enn BIO, siden den har fordommer.

 

Men jeg har ikke bare skryt av orkel heller. Har måtte lagt opp nytt ledningsnett på pakker, byttet \&quot\;hovedkort\&quot\; på en av pressene og litt kjeder på den nyeste, skyldes følgeskapder etter brudd på godset som holder kammeret.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

sjekk denne som jeg kom over

www.landmaskin.as

vet ikke om flyteevne er et issue, men med 0,5 bars trykk er det ekstremt skånsomt mot enga.

 

synes prisen på BIO var svært høy, her har de siste fått std uniwrap for drøye 400\'\' i år.

 

Bio er grei dersom du kun skal lagballer til deg selv, men husk å kalkulere enn clutch slitasje på PTO på traktoren, du blir mektig lei av å koble ut og inn kraftuttaket.

 

Forhandlere rundt her vil ikke ta inn Bio i bytte, verken FK eller de andre. CLAAS og ORKEL derimot er gangbar vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, jeg holder til på Jæren. Har 150 t melkekvote og 180 mål jord alt dyrket. Tenkte og slutte med å heise silo etter vinteren. Har gamle tresperr på låven, tenkte å slutte før heisen kommer i hodet på meg, samt at jeg ser fore meg at man er mer selvhjulpen i siloslåtten med egen presse. Men må kanskje prøve og leie pressing 1 år først for å se hva det kommer på. Venter på ny traktor før jul JD 6330, skal bytte inn MF 4355...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NH_5070_1
Hei.6330 tror ikkje du skal vere redd å kjøpe bio.På 180 mål så har du presse lenge uansett hvilken presse du kjøper. Kjenner mangen som kjører bio å er fornøyde .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...