Gå til innhold

Vekt på tilhenger


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurderer å kjøpe meg inn i ei gravemaskin, for å ha noe å gjøre når jeg er hjemme fra nordsjøen. Har en claas Celtis 446 med laster fra før, og er ute etter en henger til å frakte maskinen med. Hvor mye kan jeg laste på denne traktoren? Og hvilken henger anbefales til massetransport, og transport av maskinen? Bør ikke koste skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

 

Vurderer å kjøpe meg inn i ei gravemaskin, for å ha noe å gjøre når jeg er hjemme fra nordsjøen. Har en claas Celtis 446 med laster fra før, og er ute etter en henger til å frakte maskinen med. Hvor mye kan jeg laste på denne traktoren? Og hvilken henger anbefales til massetransport, og transport av maskinen? Bør ikke koste skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Hei,

 

Det står nok i vognkortet på traktoren hvor mye du kan ha på totalvekten, men på en sånn traktor vil jeg hatt en Orkel Tx 100 eller Lillseth dumperhenger 10 tonn, de hengrene koster ikke mye men holder til å kjøre litt masse og ha ei 3 - 5 tonns gravemaskin på.

Men spør jo åssen maskin du ska ha da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Bedre Gardsdrift har skrivi mye om dette, og har du tall på traktoren din kan du legge dei inn i et rekneark som du er ute her:

http://gardsdrift.no/id/21499.1

Da kjøyrer du lovleg.

Orkel er eit bra valg, vil eg meine. Solid, norsk og med god verdi som brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Er her snakk om maskin(er) opp til 8t størrelse. Har henta inn pris ifra Orkel (Tx100), Palms 9.5t lettdumpers, og Agromet 10t. Disse er omtrent like i pris, med 500 dekk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...