Gå til innhold

MF 4365


kaah_1

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Vi har hatt en 4365 siden ny (2003) og har vært fornøyd med den. Såpass fornøyd faktisk at jeg har kjøpt en til. Vi er to sjåfører i travle perioder og den gamle 390'en ble litt for liten som nr. 2. Den eldste har gått ca 2500 timer, og den nye har bare gått i underkant av 2000 timer så de har ikke rukket å bli særlig slitt. 4365 er en ganske lett og samtidig sterk traktor. Til et ikke alt for intensivt bruk synes jeg traktoren er komfortabel. Våre går på drøyt 300 daa i våronna, til sprøyting, til pløying om høsten og som universaltraktor resten av året. Skulle jeg hatt den som fulltids arbeidsplass ville jeg nok gått for en 6265 i stedet da denne nok er både kraftigere bygd og mer komfortabel, men prisen (og vekta på traktoren) er også deretter.

Skal du kjøpe brukt traktor anbefaler jeg å ta kontakt med det Eiksenteret som har solgt traktoren/har hatt service på den for å få komplett historikk. Jeg sparte meg for et par bomturere ved å bruke litt tid på historikken før jeg dro land og strand rundt for å se på traktorer.

Trenger du litt mer krefter og tyngde kan 4370 være et alternativ (6 syl/116 hk). Har du behov for frisikt, men ikke behov for 4365 sine 112 hk kan 4355 være verdt å ta en titt på (100 hk). De fleste 4365 jeg har sett har elektronisk hydraulikk og kløtsjfritt vendegir. Dette varierer mer når det gjelder 4370 og 4355. Her finnes det nok utgaver både med og uten begge deler. Selv ville jeg ikke vært foruten noen av delene da traktorene brukes blant annet til pløying og kornlessing, men jeg vil tro at jo eldre traktoren blir, jo mer tull kan det bli med slike ting. Dette blir selvsagt en vurdering ut fra dine behov og ønsker.

Alt i alt er jeg fornøyd med våre og kan absolutt anbefale 4365 som en enkel og god landbrukstraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...