Gå til innhold

Kjøpe skog


Daggi_1

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått et tips om noe skog som er til salgs, ca 150 mål.

Det er ikke skog med tømmer som er klar for å selgast/avvirkes.

Det er mer skog for hobby og rekreasjons bruk. Mye ny skog, da det var sau der fremtil 20 år siden..

Det er et felt med furu som ble plantet etter orkanen i 90, men det har ikke vært tatt vare på eller utført ungskogpleie..

Det er skog som ikke kan brukes til noe annet enn ved egentlig...

Men hva er prisen for 1 mål skog ala dette??

Er det noen som har en ca gjennomsnittspris?

Ser det ligger på alt fra 500 til 1500 kr..og noen sier mer også..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster en bil? Alt fra 0 til nesten uendelig. Er umulig å si hva skog koster ut ifra de opplysningene du kommer med. Ring til en takstmann i området og spør han om priser i ditt område. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei.

Ser jo at dette svaret kommer noe sent...men rent generelt er det nok vanskelig å gi noen pris ut fra dine opplysninger. Fikk selv en skogteig på 118 da taksert for noen år siden til kr 150 000. Dette blir jo ca 1200/da og er uten hogstmoden skog pr idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver selv å vurderer å legge inn bud på en liten skogteig på 65-70 dekar som er nabo med min teig. Min teig ble taksert til 1000 kr/dekar for 3,5 år siden. Og disse vil jeg tro er nokså like, bortset fra den jeg vurdere å legge inn bud på ble det hogd ut 10-12 dekar for ca 8 år siden. 

Vil en kjøpesum på det åpne marked være i nærheten av en takst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er sikkert avhengig av etterspørselen i området, men normalt skal vel taksten avspeile prisen i det åpne markedet - tror jeg.

Min teig (Sør-Hedmark) ble ikke solgt da - så jeg har ikke erfaring med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...