Gå til innhold

Ny slåmaslin


Gjest

Anbefalte innlegg

går med planer om og kjøpe ny slåmaskin, tenker kjøpe en trepunkt montert på ca 3 meter bredde.. noen som har erfaring med dette evt hvilke merke man skal kjøpe, eller heller gå for en slepemodell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A.olsen_1
går med planer om og kjøpe ny slåmaskin, tenker kjøpe en trepunkt montert på ca 3 meter bredde.. noen som har erfaring med dette evt hvilke merke man skal kjøpe, eller heller gå for en slepemodell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage_1

Kjøpte meg en brukt Lely trepunktsmontert uten stengel knekker i fjor vår. 320 brei. Veldig fornøyd. Syns det funker utrulig bra å kjøre med en så brei trepunktsmontert. Har mye dårlige arrondert jord så det er helt avgjørende at det blir smidig.

Har kjørt sleper en del også, men syns det blir for stort til mitt bruk, Særlig når en kommer over bratte kneiker, åkerreiner og lignende. Veldig fort å ta i bakken med sleperen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går også med planer om kjøp av ny slåmaskin. Har sett på fella sin 3pkt slåmaskin med 3m som arb. bredde. Har også sett på sleper, men syns det blir litt for stort til bruket mitt. Jordene her hos meg er ikke alle flate, så jeg har noen bratte bakker også. Det som jeg syns er fint på fella 3 pkt slåmaskiner er at ein kan sette på hjul og vil da gå lettere i motbakkene, samt mindre slitasje på bjelken.

Det går mange fella sm 270 (255 arb.bredde) her i området og det virker som det er solide maskiner.

Det går også noen slepere her i området, og på små plasser greier ein sleper seg utruleg bra til å være så stor maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei

 

Har en 3.pkt maskin fra kverneland som skal selges. 3132 MT 2011 mod. Slår 3.20m. Fornøyd med maskinen, selges grunnet overgang til butterfly. Ta kontakt så kan vi få ordnet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strander_1
Hei. Kjøpte meg 3 meters Claas 3050 C i fjor, på 3-punkten. Slår med Valtra N 92, og det går fint. Smidig skyss, selv om jeg godt merker vekta av maskinen under løfting. Synes Claas virker solid og er veldig fonøyd. Som med mye annet så teller vel her nærhet til forhandler og service/deletilgang kanskje mer enn akkurat fabrikat på maskinen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Send meg en mail på kv@lobergsli.no. Finner vel noen bilder på hjemmesiden (lobergsli.no) men er vel begrenset.

 

Ellers kan jeg si at det og slå med 3.pkt er fint, lite å følge med og det går fort. Ulempen er jo i svingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...