Gå til innhold

problem med presse..


Gjest

Anbefalte innlegg

kom en liten smell når jeg pressa rundballer i høst,og så stoppa pickupen på pressa..trodde det var sikrings skruen,men om jeg har sjekka rett sikring er den hel.når jeg snur tindene for hånd,snur pickupen og innmaterskruer som normalt..har ikke hatt tid til å se så mye på pressa enda,men hva kan ha røket? er ei JD 575 presse...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom en liten smell når jeg pressa rundballer i høst,og så stoppa pickupen på pressa..trodde det var sikrings skruen,men om jeg har sjekka rett sikring er den hel.når jeg snur tindene for hånd,snur pickupen og innmaterskruer som normalt..har ikke hatt tid til å se så mye på pressa enda,men hva kan ha røket? er ei JD 575 presse...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger ei slurekobling, slik at hvis det kommer for mye gras inn vil denne slå ut, og da vil det bli et smell eller flere. det er bare å få ut littgras å prøve på nytt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

I og med at du får dratt rundt pick up\'\'en for hånd høres det jo i alle fall ut som du har fått ut graskladden :)

 

Er det mulig at et kjedehjul kan ha revet seg løs fra akslingen sin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Hvis du kobler til pressa og setter i gang kraftutaket så kan du jo se hvor hvor bevegelsene stopper. Hvis bare akslingen går rundt er det jo kanskje i slurekoblingen problemet er.

Hvis pickup og innmaterskuruen ikke går rundt mens resten av pressa \&quot\;ruller\&quot\; tenker jeg jo først og fremst på koblingen mellom disse. Vet ikke helt hvordan JD pressa ser ut men de pressene jeg har vært borti har en spak hvor du kan frikoble innmatersystemet fra resten. Og det er kanskje i dette området du bør begynne å se på. Ved å åpne eventuelt og demontere noen deksler bør du kunne klare å se hvilke drev/kjeder som eventuelt går rundt og hvilke som står. Kankje er det flere sikrings skruer og at en annen en den du har sjekket er gått. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert_1

Pressa en del halm med ei 580-presse i høst, og da hente det at pick-upen og og innmatinga stoppa, da særlig på vendeteigene...

 

Da var det bare å reversere innmatinga et halv sekund, også tilbake igjen, og da funket den! Spørs om det er like lett i ditt tilfelle, men kan jo være greit å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å reversere men det hjalp ikke..dette er min første presse,så jeg er ganske blank..finner sikkert feilen om jeg demonterer noen deksel osv.,men det blir til våren så jeg tenkte jeg ville drøfte det i forumet her for å høre om andre har opplevd lignende..men i og med at tinder og innmaterskruene kan snus for hånd kan det jo virke som det er et kjede...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei JD 590 presse. Hvis alt mekanisk er i orden kan det fra tid til annen hende at 3-veis velgeventil til picup,kviv og revers henger seg opp. Da sviver pressa, men pickup og rotor står stille. Da stopper jeg kraftuttaket(gearboksen blir jo satt i revers hydraulisk, hvertfall på min presse)åsså er det bare å trykke på revers funksjonen av rotor samtidig som du tar av oljetrykket med hydraulikkspaken.(kan også hjelpe å først kjøre trykk på åsså av igjen for å gi ventilen ett lite sjokk..) Så har det alltid vært tut å kjør igjen.. Pickup og rotor kan sveives den ene veien(er slurekobling) så hvis dette går begge veiene er det enten kjede eller brytebolt. ellers er det 2 bruddbolter som kan ryke. tror ikke tannhjula kan være røsket løs da det kun brukes 6-kant akslinger :) amerikanere i ett nøtteskall.. hehe Enkelt vedlikehold hvertfall, det skal de ha...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt mye med 575 og 578 press. Går resten av pressa rundt når du starta den? viss ikke kan feilen vere i girkassa. Om høyre og venstre mate rull går rundt når du dreier rundt pickupen. er der bryte bolten på høyre side eller kjede som er problemet en enkel sak og finne ut. sitter og en kobling der son hindrer pickupen og gå feil veg. Viss du åpner høre side deksel og kikker ned kall du nok kunne se hva som er feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest JD_Tracker_1

Hei

 

Jeg kjørte inn ei svær tugge en gang å da knakk akselen ut fra griskassa som går på innmater rotor å pickup. den hadde et lite brudd fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...