Gå til innhold

Kutterpresse til Valtra N103 3-syl 111hk/465Nm


xeobib

Anbefalte innlegg

Hei,lurer på erfaringer med bruk av Valtra N103 H5 til trekkmaskin foran kutterpresse,greier den å trekke singelpresser med stort kraftbehov som Orkel 1260, Claas/454/455,McHale,eller må ein satse på presser med mindre kraftbehov ev. kjøpe større traktor.

Den har jo kun 3-sylindre m/111hk ,465Nm,har den god nok seigdragingsevne som ein tilsvarende 4-syl..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gi deg noe å sammenligne med. Hjemme har vi for noen år siden kjørt med en welger rp 220. Den hadde 25 kniver. Likevell er den nok en av de letteste kuttepressene å dra. Vi brukte først en mf 4255. 95 hk. Møkkatraktor uten clutchfritt vendegir. Brukte senere jd6210 (ca 95 hk?) felles for begge var at det gikk helt greit. Pressa rundt 1000-1500 baller i året. Våt og seig 2. slått med fult kammer og motbakke var gikk akkurat på laveste gir på jd'n. Den er forøvrig litt lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kornbonde

Kontaktet traktor forhandler og ville ha dem til å chippe. Dette ville de ikke, men jeg fikk navn på chippen.

De fortalte at Jeg måtte fjerne chippen hvis jeg fikk problemer med traktoren….. Kjørt 6 år og aldri vært noe galt.

Chippet min fra 100 til 130hk. Helt annen traktor!

Chipp i vei…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, disse meiner eg har blitt chippa av forhandler. De første ble tatt etterkvart, men no chippes alle 10 hk på lik linje som N92 ble skrudd opp 10 hk når de kom til Norge. Om du chipper ut mer og fortsatt vil ha garanti, må du nok ta det med din forhandler, og høre om de kan gjøre det, og derfor garantere det siden det er deres arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis du søker litt på MF 5610 så er det skrevet en del om disse tidligere ang tuning, etter hva jeg har skjønt så

skal N103 og MF 5610 ha samme 3 syl motor. Vet at det er folk som har justert MFen opp til 130 hk med bra resultat.

Gjelder nok å tenke seg litt om i forhold til garanti.. Evt spørre forhandler :)

Ser ut til å være snertne og fine traktorer dette, brukbar (lav) vekt på de også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Se på vekta på pressa i forhold til vekta på traktoren. Alt går på flatmark.. problemet kommer den dagen du ikke får stoppet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...