Gå til innhold

NH 5060


kaah_1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en TL100A, så regner med mine erfaringer er relevante.

Er kjempefornøyd med vår, som nå har passert 4000 timer. Myk og fin girkasse(vendegir og splittgir), grei komfort og en veldig fleksibel og stødig traktor til vårt bruk.

Eineste negative er at vi har mekanisk betjent trepunkt. Dette er litt for gammeldags og tungvindt, selv om lift-o-maticen er fin i bruk.

Ellers en sterk og lett traktor, og med 540-34 og 440-24 dekk så flyter den veldig bra!

 

Ser ingen grunn til ikke å anbefale en slik dersom størrelsen er passelig for ditt bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har en New Holland T5060 2010 med 2660+ timer.

Kjøpte den bruk i midten av februar i år og da var den godt 2200 og noe timer. Meget for nøyd med kjøpet. Har ikkje hatt noe tull uten om eg har skiftet en hydrolikk kobling bak.

 

Denne traktoren har en Trima 2.0+ laster. Har også DP girkkaset med kanappe klutsj som e veldig fint når du kjører på vei. Den har 24 gir frem og 24 bak. Har også eletrisk betjening av trepunkt. e 540/65.r34 bak og 440/65.r24 fremme så den flyter gått på jordet.

 

Anbefaler T5060 :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absolutt en enkel traktor. Traktoren har aner tilbake til Fiats 90- og 94-serie fra 80-tallet, men er gradvis modernisert, litt som en traktorverdenens svar på Volvo 240! Du fikk den i svært enkel utgave med mekanisk hydraulikk, mekanisk vendegear, og minimalt med elektronikk, hvis det er kriteriet. Jeg har selv en rød utgave av samme traktor (Case IH JX1100U), den har elektronisk hydraulikk og kløtsjfritt vendegear, og jeg setter pris på dette utstyret, og har ikke hatt elektronikkproblemer overhodet. NH T5060 er kanskje vanskelig å finne i helt mekaniske utgaver, da NH kom med en billigere, enklere, og fullstendig mekanisk traktor som heter TD, de fleste som var &quot\;allergiske&quot\; mot elektronikk kjøpte kanskje denne i stedet, eller den røde JX. Personlig ville jeg kanskje styrt unna denne billigutgaven, da jeg har et bestemt inntrykk av at kvaliteten var bedre på de litt mer påkostede T5 og JXU-utgavene. Mine erfaringer med Case-Fiat JXU gjør i hvertfall at jeg uten betenkning vil anbefale T5060, en lett, enkel og kompakt traktor som egner seg både til lasterarbeid og på jordet, hvis redskapen ikke er overdimensjonert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...