Gå til innhold

Tilbringe sommeren i traktor?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har gått å fundert litt over å skaffe meg sommerjobb. Elsker å kjøre traktor, og ettersom eg fikk traktorlappen i vinter, tror eg ingenting kunne ha vert bedre enn å jobbe for en maskinstasjon under siloslåttene. Har bodd på gård fra dag 1. Og kjørt traktor nærmest så lenge eg kan huske. Kan også en ting eller to når det kommer til vedlikehold og reperasjoner.

 

Spørsmålet er da om det er bruk for unge sjåfører som meg i maskinbransjen. Og evt hvem som kan ha interesse av å gi meg arbeid. Bor på Horpestad (Jæren). Er det noen som kan ramse opp alle maskinstasjoner i nærheten, og orientere meg litt i rundt temaet så hadde eg satt stor pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har gått å fundert litt over å skaffe meg sommerjobb. Elsker å kjøre traktor, og ettersom eg fikk traktorlappen i vinter, tror eg ingenting kunne ha vert bedre enn å jobbe for en maskinstasjon under siloslåttene. Har bodd på gård fra dag 1. Og kjørt traktor nærmest så lenge eg kan huske. Kan også en ting eller to når det kommer til vedlikehold og reperasjoner.

 

Spørsmålet er da om det er bruk for unge sjåfører som meg i maskinbransjen. Og evt hvem som kan ha interesse av å gi meg arbeid. Bor på Horpestad (Jæren). Er det noen som kan ramse opp alle maskinstasjoner i nærheten, og orientere meg litt i rundt temaet så hadde eg satt stor pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

\&quot\;strengt tatt har du muligens ikke\&quot\;

-Den var litt upresis! \;)

 

Hvorfor skulle man ikke få deltidsjobbe med det her, som med alt annet, før man har fylt 18?

 

Om du gir inntrykk av å være ryddig, flink og lærenem, tror jeg sikkert du vil være attraktiv for en maskinstasjon. Man har alltid bruk for en som ikke er redd for å stå på litt, og det pleier jo ikke unge gutter med maskin/traktordilla å være.

 

Lykke til!

....eneste som forbauser meg litt er, hvis du bor på Jæren, har du vel brukbart peiling på landbruksentreprenørene i området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Åge

Står dette i regelverk? evt kan du utdype hvorfor det ikkje skulle være lov å være ansatt sjåfør som 16åring?

 

Bullseye

Har en viss peiling på hva som finnes av maskinstasjoner, men det er bare det som finnes helt helt lokalt. Har flere naboer som driver litt her og der, etter som det passer. Hadde tidligere blant annet Sigbjørn Nese maskin, som så vidt eg vet drev relativt stort og ganske intensivt. Men han trapper kraftig ned, og har ikkje alverdens lenger. (ettersom eg forstår det)

 

Så dersom noen kan gi meg en liten oversikt over hva som finnes av skikkelige, godt etablerte maskinstasjoner, så setter eg pris på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1
....kan ikke gi deg noen oversikt (holder til sør på østlandet), men hva med Borsheim, på Sandnes?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Øyvind_1

Litt info til trådstarter, endeleg..

 

Nærmaste Horpestad eg veit om er vel Leif Harbo i klepp.

 

Skral kunnskap nordover..

 

Men sørover er det endel.. f.eks

Sigve Dahlen (Pollestad)

Nils L. Salte (Salte)

Br Nærland (Torland/Nærbø)

Jørn Bjorland (Bjorland/Nærbø)

T. Skretting (Dysjaland/Varhaug)

Ånestad (Ånestad/Varhaug)

Jarle Waldeland (Waldeland/Vigrestad)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...