Gå til innhold

JF FCT 1050 ProTec


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med denne snitteren?

Snitteren er opgitt med en kapasitet opp til 100 tonn/t. neo som høres bra ut, men det jeg lurer mest på er hvordan den takler sammenrakede skårer. 2-3 stk 6-9meter.

Opplever ofte at det kan bli litt ujevnt i disse skårene, spesiellt på vendeteigen, har hørt at JF ikke er spesiellt fornøyd visst det kommer inn en "ball" med gras.

Min nåværende snitter (kemper) synes jeg takler dette svært bra, men den er en mer effektkrevende snitter enn JF. Vurderer nå Metsjø/JF snittevogn med 1050-snitter.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian_1

Noen som har erfaring med denne snitteren?

Snitteren er opgitt med en kapasitet opp til 100 tonn/t. neo som høres bra ut, men det jeg lurer mest på er hvordan den takler sammenrakede skårer. 2-3 stk 6-9meter.

Opplever ofte at det kan bli litt ujevnt i disse skårene, spesiellt på vendeteigen, har hørt at JF ikke er spesiellt fornøyd visst det kommer inn en \&quot\;ball\&quot\; med gras.

Min nåværende snitter (kemper) synes jeg takler dette svært bra, men den er en mer effektkrevende snitter enn JF. Vurderer nå Metsjø/JF snittevogn med 1050-snitter.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vålen_1
Går fint me 6m skår .Legger 2000 da i året.20- 30 da pr.time.kjører fra 6 til 12 km .må ha 3 hengre når avstanden blir over 1km fra silon.kjempe snittar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Har selv ei JF Es3500 snittevogn. Er veldig godt fornøyd med den, både når det gjelder kapasitet, snittegrad og de lave vedlikeholdskostnader vi til nå har hatt. Kjørt 6 sesonger, ca 800 da pr sesong og kun vært behov for daglig vedlikehold.

Vi setter den imidlertid i redskapshus etter hver slått og bruker kun trykkluft til renhold.

 

Metsjø kan være et godt alternativ, har da mulighet til å bruke understellet til andre ting- f.eks gjødselvogn og vanlig tipphenger. Ulempen er at lasset må tippes.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...