Gå til innhold

Forhandlere


NRF

Anbefalte innlegg

Gjest Valtrakjører_1

Homer, selv om Ørjedal selger merker du ikke liker er ikke Ørjedal dårlig.

 

Der får du i allefall ordentlig service, ikke som på EIK i mosjøen der du må stille spørsmålet en dag, og få svaret en annen dag.

 

Og når du kjøper deler på Ørjedal river de ikke sund pakken og tar ut 1/2 av delene så du ikke får delene du betalte for, det skjedde på EIK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Selv om noen har hatt dårlig erfaring en gang så er det ikke dermed sagt at de er dårlige.

Har hatt mye problemer med FK her, har aldri deler til slitedeler kverneland, men nok av vaskemidler til huset. Bøndenes butikk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valtrakjører_1

Eik er ikke dårlig på sine sider, men i helhet er Ørjedal bedre etter min mening.

 

Markus S, hvor bor du ettersom at du kjenner Ørjedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maskin_1

Veldig godt fornøyd med EIK senteret på Orkanger!

 

Jeg er bare en \&quot\;hobby-bruker\&quot\;, men får alltid topp service, enten jeg kommer 5 min før stengetid på fredag, eller kommer med et banalt spørsmål om min gamle MF mens verkstedet er fyllt opp med traktorer i millionklassen midt brøyterushet.

 

Flinke folk og topp service!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg har blitt litt vinglekunde etter at eik senteret på flisa gikk konk.Jeg er fornøyd med service og hjelp alle stedene jeg har handlet i ettertid, ak, fk, lena mask, og eik på elverum.

Det jeg er mest skuffet over er eik sentralt som uten at jeg kjenner alle detaljer ikke var serlige hjelpsomme til å beholde en av de f.dette bedre salgsutstedene i sitt nettverk det har de tapt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørr ikkje handle anna enn fk her. eik og a-k finst ikkje service. veit om folk som venta nesten eit år på tinder til pickupen på ei åøttinger lessevogn.. litt kjedelig midt i slåtten. venta sjøl på eit lager til ein silojamnar frå eik i eit år nesten. samme visa med a-k.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

hei.

bor i samme komune som jim as og er ikke fornøyd med dem(fk). det er jo ikke service på noe som har med landbruk og gjøre, MEN kommer det noen og skal ha en sekk med blomsterjord, ja da er det service da, da kommer jo hele butikken for å hjelpe til.

 

det er jo meningen at de skal selge landbruksting!! det er jo ikke folk der som vet noe om det man spørr etter heller (landbruk/jordbruksting)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valtrakjører_1

Et eksempel fra FK:

 

Vi kjøpte ny forhøster der i sommer.

Da naboen var og hentet den spurte han om alt var med. JA, det var det påsto di.

Da han spurte etter akslingene sa di at vi hadde fått di før.Da ringte naboen pappa og spurte om vi hadde fått akslingen, men da løp FK-mannen plutslig inn og hentet akslingene.

 

Styringen er en annen sak:

 

Styringen fulgte ikke med.

Da vi ringte og spurte hvorfor ikke styringen var med sa selgeren at de hadde tatt den inn for at den ikke skulle bli stjålet, MEN, vi kunne ikke komme og hente den neste dag, hvorfor? fikk ikke svar.

Da vi snakket med en annen ansatt sa han at styringen var solgt til en annen persjon..

 

De skulle bestille ny, skulle ta ca 3 uker, har tatt 4,5 måneder, samme gjelder instruksjonsboken.

 

Så vi blir vel nødt til å bruke gammelforhølsteren til sommeren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

Heisann! misforståelser kan oppstå, og feil kan skje, det er menneskelig å feile, dessverre...

Men for slenge meg på, etter det jeg har hørt er Truck og Maskin i Mosjøen og Mo I Rana helt elendige på service til både lanbruk- og truckkunder, vel og merke utenom aluminiumsverket i Mosjøen, der de har en storkontrakt på gaffeltrukker.

 

Ellers stod i Adresseavisen på forsommeren at FK Namsos gikk til rettsak mot 4 bønder/entrepenører etter en traktorhandel som ikke ble noe av. FK Namsos krevde 700 000kr i erstatning av bøndene, men FK vant ikke frem. Litt spesielt akkurat dette, bøndene er jo tross alt de som eier FK, skulle tro man var vernet for slikt av sin egen organisasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker en opplevelse på ak kløfta.

var der på en fin treskerdag i august etter et mindre havari,kom inn døra der var det 6-7 andre bønder med samme ærend,bak kassa og disken satt det 4-5stk samt en lærling.

etter å ha stått i kø i en halvtime skjønte jeg hvordan det hang ihop en(1) ekspediderte kunder! de andre var mere opptatt av \&quot\;hvor mye overtid di hadde og hva som var rekorden i overtid\&quot\;,samt privat møøøl.

Da jeg kom til kassa og lente meglitt over satt 2 ak nisser og moret seg med minesveiper.

jeg fikk mine deler 4 gummimuffer og et soldstag som veide ca 500g dette kom på 2800 kr +mva det tok 1 time og 35 minutter,jeg føler ikke at delene var verdt det men skall alle som ar der ha lønn så var de kansje billige,det var murring blant flere som ventet det burde gå ann å få ting unna og en lærling skal være sliten etter en høstedag på ak ikke drittlei minesveiper

-Jeg har ikke satt min fot der noe mere og treskern ble rød i fjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove_Bonde_1

Ja her kan ein lese mykje rart om fleire forhandlarar,det er fleire som eg meinar er frekke,det kan vere at det er ein ekspditør på til dømes FK som har ein dårleg dag, det kan også vere ein som er ny,alle er ikkje utlært på ein dag.

Når det gjeld kundar so er det mykje rart der og til dømes ein kunde kan forklare seg dårleg om kva han skal ha,og somme kundar er ikkje alltid so flinke og betale rekninga si og då brølar dei høgt om ditt og datt.

Det er vel mange forhandlarar som kunne tenke seg og henge ut nokre kundar her og,til dømes kunne dei hatt ei liste her om kundar som ikkje gjer opp for seg.Det er og mange redskaps produsentar so ikkje til ei kvar tid er oppe og går det,er fleire ledd,ikkje kun mannen bak disken.

EG trur og meinar at alle gjer sitt beste,sjølvsagt er det unntak.

Men alle kan ikkje til ei kvar tid ha full suport.

Og sist men ikkje minst får ein hjelp so får det vere so som so om det tek tid,her i bygda trur eg ikkje det er so stor forskjell på servicen hjå dei fleste.

 

EN MISSFORSTÅ MEG IKKJE,EG OG MEINER OG AT KUNDEN HAR ALLTID RETT TIL DET MOTSATTE ER BEVIST.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest spelarjakob_1

Det bør vere høgt under taket i eit forum som dette.

Likevel bør ein ikkje sette fram usanne påstandar, og påstandar ein burde vite at ein ikkje har grunnlag for.

Påstanden her om Felleskjøpet sine folk er eit døme på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valtrakjører_1
mr bløff, du er en bløff, jeg kjenner historien bak denne adressen www.nytraktor.com, og vet derfor at det ikke er sant alt som står på den siden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her var det mye konstruktivt! En ting er sikkert og det er at man blir behandlet, og ekspedert hos alle på samme måte som man selv fremtrer.Er man sur, vanskelig og står og brøler er sjansen stor i en hektisk sesong for å få samme tonen igjen, men visst man derimot går inn i en butikk det være seg FK,AK,Lantmannen og de øvrige private forhandlere. Som det er mange av her i landet, og selv er blid og imøtekommnnde så løser det meste seg på en god måte å service nivået blir betraktet som godt etter endt handel/ekspedering. Har vært og sett på siden nytraktor og dette fremstår jo faktisk kun fra en side, da det ikke lar seg gjøre og åpne vedlegene på siden. Man kan jo lure på seriøsiteten i denne siden? Den fremstår som helt utrolig. Personlig tar jeg sidens inhold med en stor klyppe salt (Bøtte!) for denne saken har nok to sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Vil ikke anbefale Eik Maskin. De som jobber der vet lite om deler og andre ting. Og det tar ofte lang tid for å få varer. Og de vet ikke mer enn det som står forran data skjermen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler hos EIK senteret på Støren og kan ikke få fullrost dem nok.Virkelig god service.Fredag snakket jeg med en trofast NH mann som måtte innrømme att han misunte oss servisen der,selv om han var fornøyd med AK.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...