Guest Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Hei funderer litt på kulekoppling istedenfor vanlig trekk krok/landbruksdrag. Jeg hadde tenkt å sette det på potetopptakern,da den er veldig tung på kroken sammt at det hadde vært bra med smørbar gleppfri kobbling. Har ikke noe erfaring med slikt system så kansje det var noen tips/ erfaring å få? Har traktor med utskiftbar trekk krok kan det kjøpes traktor del som passer der? og er dette standariserte mål på de fleste traktorer?,jeg har 2 traktorer med 12 års forskjell der er det likt. Er det noen har produsent-fohandlertips å komme med? priser? takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 10, 2008 Share Posted September 10, 2008 Hei funderer litt på kulekoppling istedenfor vanlig trekk krok/landbruksdrag. Jeg hadde tenkt å sette det på potetopptakern,da den er veldig tung på kroken sammt at det hadde vært bra med smørbar gleppfri kobbling. Har ikke noe erfaring med slikt system så kansje det var noen tips/ erfaring å få? Har traktor med utskiftbar trekk krok kan det kjøpes traktor del som passer der? og er dette standariserte mål på de fleste traktorer?,jeg har 2 traktorer med 12 års forskjell der er det likt. Er det noen har produsent-fohandlertips å komme med? priser? takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars_Halvor_1 Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Interessant det her. Jeg har ikke erfaring med dette, og kjenner lite til hvordan det er i praksis, men jeg har stor tro på prinsippet. Trekkroken var god når man kjørte Ford 4000 med moelven henger, men den henger nok ikke like godt med i dag. (bokstavelig talt) Nils A. Mørk (www.namm.no) forhandler dette til de aller fleste traktormerker, og det er bare å bytte ut på samme måte som du bytter mellom trekkrok og landbruksdrag på nye traktorer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Jeg kjører med kulekobling på Claas uniwrap presse. Alle vridninger og og slag som jeg hadde i landbruksdraget er vekk, mye bedre å kjøre med. koblingen heter Scharmuller,pris på traktordel kr 6500.- og pressedel kr 5900 har fått noe rabatt på denne prisen. Koblingene er kjøpt av LMB forhandler. Vurdere også og bytte på hengere og resten av traktorene, men syntes prisen er stiv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hans_Edvard_1 Posted September 12, 2008 Share Posted September 12, 2008 John Deere har kulekobling som orginalt tilbehør (også redskapsdel) men jeg tror det er en type du må skru på traktoren, ikke bare bytte ut med krok / landbruksdrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 26, 2008 Share Posted September 26, 2008 Jeg skaffer slike fra Irland, har du trekkrok med løs krok er det ikke avsindig dyrt, husker ikke prisene, men ca 3500 for traktor kule og 1200-3000 alt etter hva du trenger på redskapen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hans_Edvard_1 Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Har du noe info å dele om hvor i Irland du handler fra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Vi har noen slike på lager, hvilken traktor har du ? kontakt oss på mail post@landmaskin.as www.landmaskin.as Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andgjerd_1 Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 Produsent av kulekobling og trekk kroker er Dromone i Irland. Her er link: http://www.dromone.ie/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted September 13, 2017 Share Posted September 13, 2017 Hei. Kan du skaffe som passer til ein jcb 3185 og metsjø boggihenger ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.