Gå til innhold

Nils A Mørk Maskin as


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest kvegard
Nja.. Var intrisert i JCB, men når jeg slo over en tlf ble jeg overrasket. Han sa at den brukte ganske lite diesel, husker ikke hvor lite han sa, men for lite sannsynlig. Han flirte og satt sammen med andre. Ble fortvilet osv jeg og slo fra meg tanken. Han sa også mye annet tull! Men det er min erfaring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Sånn jeg opplevde det, ja. Men kan jo være forskjell da. Dette var vel for noen år siden, etter jeg hadde lånt en gammlere av en annen en her. Fikk jeg litt trua på JCB og vuderte det men ble ikke. Om du trenger en sånn traktor, må du jo bare ringe de. De kan jo behandle deg bra, men min erfaring er desverre dårlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
TB: ja, lånte en en gang i tiden for å slå med. Synes den var god, med fjøring osv, ble derfor intrisert. Men ble aldri en handel. Ble bare en ny John Deere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er egentlig ganske bra, dog jeg bare har snakket med de på messer og et par mail. Sendte de en mail av ren nyskjerrighet når jeg var 16 år, noe jeg skrev i mailen. Allikevel fikk jeg et veldig positivt og seriøst svar tilbake, han prøvde faktisk å ringe meg flere ganger for å fortelle mer.

 

På messene fremsto de også som veldig seriøse, og snakket som om jeg var en potensiell kunde. En 16-åring kjøper vanligvis ikke ny traktor til 1 mill...

Dette er jo bare firmaets ansikt utad, åssen service, deler osv er, vet jeg ingenting om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig rart. Er ikke gammle karen selv. Å en 16 åring kan jo kjøpe en traktor til 1 mill om han klarer å kjøre inn over utgiftene. Riktig nokk må lånet eller leasing avtalen stå på en foresatt da.

 

Jeg var ganske ner ved kjøp av JCB og angrer ikke i dag på at jeg kjøpte John Deere i stede. Nå har de jo kommet med trinnløs og venter på et sikkelig armlene som ser ut til å kommer på 7000 serien. Kan jo si det sånn, at jeg fremdeles heller handler hos Nils A. Mørk Maskin enn hos Nyaasen Maskin. Til slutt vil jeg si at prisen er stiv, men den har jo god utstyr. Så kommer det store MEN. Man må ha vognkort (altså CE) setvikat for å kunne kjøre en sånn traktor, og da er det vanskeligere å få tak i sjåfører, så er det snakk om avgift belakt diesel på disse traktorene over 40 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KV: Det med avgiftsbelagt diesel vil eg tru at du tar frå lause lufta. Når det gjeld diesel er ein traktor ein traktor.

Førarkortreglane hindrar 16-åringar, men alle som tok førarkort før ein eller annen dato kan fremdeles kjøre Fastrac med B eller T.

 

Det skal også seies om Mørk at dei er einaste firma som har klart å framstå som seriøs importør av JCB, som på mange måter krever meir av importøren enn ein vanlig landbrukstraktor. Huskar for ein del år sidan, då var det jo ny JCB-importør fleire gongar kvart år, før Mørk kom og fikk orden på det. Etter at NAMM kom inn, har det vore stabilt, og det ser da ut til at firmaet er solid også. Det er ikkje nok å ha peiling på det tekniske, slik sikkert Nyåsen og andre har, om du ikkje har vett på pengar, slik at du er i live også neste år.

Mi oppleving er i allefall at dette er ryddige folk som opptrer seriøst. Men eg har ikkje gard til å handle traktor med dei, har berre prata fordi eg er interessert.

Og det med dieselforbruk: JCB er nok billegare enn traktor, men det ville vore artig å sett tall på dette, både i jordbruksarbeid og på veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løse luften er ikke sant. Jeg har hentet det fra en arteikkel fra et eller to år tilbake. Å det har vert snakk om det.

 

Ja, jeg veit det er gjort i den hindring med at 16-åringer ikke skal kjøre 60-80 km/t med over 25 tonn. Og jeg er enig, ingen tvil. Men man må være obs, med tanke på sjåfører i nermeste fremtid osv. Var bare en opplysing : ) (som de fleste vet om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvorfor dere krangler om hvem av mørk og nyaas som er best/ værst ,, min erfaring er at de begge er ålreite og greie å forholde seg til.

og begge har også etterhvert fått ganske god greie på jcb, rent teknisk er nok helge fremdeles en del foran,er bare å ta en telefon så får man som regel grei og forståelig forklaring på hva som feiler og hvordan dette skal ordnes, har vært i kontakt med ham i forbindelse med service i så hensende og vil i grunnen gi skryt til både mørk maskin, og nyaas maskin, de har vært veldig ålreit mot meg i mange hensende både med deler og hjelp.

eneste som er synd er at de kniver slik seg imellom, men det er nå i grunnen værst for dem selv.

 

så nå håper jeg det blir slutt på dette som nærmer seg nesten opp mot hetsing av to firmaer som driver med traktorer.

ser også at det er mangen her som hele tiden hetser nyaas for økonomi og greier,, vet dere ...det kan faktisk godt tenkes at de problemene kom fordi han helge er alt for snill til å hjelpe og ordne for folk, også de som ikke har handlet traktoren gjennom ham.

og både mørk og nyaas er veldig greie selv om de ikke har solgt traktoren selv,, dette vet jeg siden jeg selv importerte jcb min privat, likevel har jeg alltid fått den hjelp jeg har ønsket fra begge parter, det kan ikke sies om alle andre traktor forhandlere rundt om i norges land.

så herved vil jeg sende en stor takk, både til mørk maskin og nyaas maskin og ønsker dem begge et godt år i 2008.

 

ps, det blir avgiftsfri disel på jcb også i fremtiden,

 

og ja det kreves førerkort klasse ce for jcb,for alle som har tatt lappen etter 01.01. 2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MFgutn_1
hm, nettop Mørk ha nok meir styring på økonomi en Nyaas, men har kansje bedre teknisk kompetanse¨på feltet men mørk og er bra teknisk:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

John: du provosere litt. Han spurte om erfaringer. Jeg gav han min erfaring og jeg slår fast på den. Og foresten en stor gardbruker som jeg snakker mye med og bok 2 km fra meg impoterte en case cvx igjennom nyaasen maskin. Trøblem mye med gir kassa. Han fulgte saken opp dårlig og kranglet mye med lmb. Så er det sakt.

 

Når du sier det med at det blir avgiftsfri diesel på jcb i fremtiden er det jo bare positivt.

 

Ps. Godt at noen har god erfaring med dem da: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen ganger er provokasjon en fin måte for å oppnå et motsvar i en debatt, selv om dette ikke var min intensjon i det forrige innlegget.

men personlig syns jeg man i det aller minste måtte hatt problemene selv for å kunne utale seg negativt om noen, og ikke basert på andres erfaringer.

og som du selv skriver så står det jo også at nyaasen kranglet mye med lmb i denne saken, med denne casen,, kunne jo kanskje være lmb også som ikke var bare grei og enkel i denne garantisaken, siden det er lmb som importør som er ansvarlig for å utføre garantireparasjoner.

og siden det er godt kjent innen maskin og traktor og selv bilbransjen, så er garanti reparasjoner vanligvis veldig lavt priset på arbeidskostnader fra fabrikken, noe som resulterer i at i de fleste tilfeller så taper verkstedet som tar garanti reparasjonen penger, selv om den i utgangspunktet blir dekt fra fabrikken.

og da har jeg også samtidig stor forståelse for at forhandlere ikke er så glad i å ta garanti reparasjoner på maskiner de ikke selv har solgt.

maskinene jeg importerte har heldigvis fungert utmerket og samtidig så var de også så gamle ved innkjøp at garantitid allerede var utløpt for lengst, så der var løsningen maskinskade, som er mer kostbar for bruker hvis den trengs, men sparer en del krangel om ansvar og lignende om uhellet er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med casen er jeg blank på. Det var noen han sa og viste meg en mail. That\'s all.

 

Men med Nils A. Mørk. Klart alle har forskjellig oppfattinger av forhandlere. Jeg sende en mail, eller nå hva der var til han. Han ringte, men da kunne jeg ikke snakke. Så ringte jeg på igjen, det var da skuffelsen ble stor. Det er min erfaring. Var serdeles intrisert i JCB. Ville høre hva han anbefalte osv. Men nokk om det \; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei.

Har handlet maskinhenger og kjøpt litt deler,

både pruting og leveranse gikk helt som avtalt.

Jeg anbefaler alle og skrive kontrakt så blir det veldig ryddig.

Fornøyd baily eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...