Gå til innhold

Kubota Kverneland


Idefox_1

Anbefalte innlegg

Ref artikkel her på BG.

 

Tydelig at Kubota satser på landbruk og vil med dette bli en betydelig aktør innenfor landbruk. Nå er de (fortsatt) små på større traktorer, men jeg tror at Kubota er et selskap med store muligheter for fremtiden. De har et godt rykte, spesielt på minimaskiner. Med riktige grep kan de få det samme ryktet på traktor og redskaper dersom de nå går inn og overtar kverneland. Kverneland vil nok bestå som egen merkevare. Det er et så solid navn i verdenssammenheng at jeg ikke tror de tør (og bør) rokke med det verken nå eller om 30 år. Men en kan selvsagt oppleve at maskinene vil komme i både orange og rødt.

 

På den annen side er det selvsagt meget trist dersom Kverneland, med sin unike og lange historie (også) skal ende på utenlandske hender. Er det spikeren for plogfabrikken på Klepp, eller vil japanerene se at kompetanse og slikt er unikt for Kverneland Klepp og ikke bør rokkes med?

Men om noen først skal kjøpe de opp så tror jeg Kubota faktisk er noe av det bedre, som det kommer frem av artikkelen - lang historie - det betyr at de vet hva det vil si. I tillegg er vel japanerene dyktige i det meste. De har vel også et betydelig hjemmemarked for kvernelands produkter.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Peter_Raugland_1

Jeg ønsker Kubota velkommen med større traktorer i fremtiden. De har jo faktisk i dag en del traktorer som \&quot\;passer\&quot\; mitt behov. Jeg vet dog ikke hvem som forhandler dem, eller skrur på dem når de går i stykker.

 

 

Kompetansen på Klepp blir nok rokket med. Det er langt fra Norge til Japan. Et Kubota klistremerke på hver eneste kv-plog, rau-sprøyte, osv er nok god et viktig asset i markerdsføringen av større 150-300hk trktorer i Europa. Men når de kommer er ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...