Gå til innhold

Rive til gravemaskin


Kornbonden

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har erfaring med river til gravemaskin? tenker på noe ala dette http://thor-heldal.no/meny2/utstyr/river/

Er de noe tess? har tenkt jeg skal bryte opp litt skog og har en 8 tonns graver. Skal kjøpe sorteringsskuff, men tenkte kanskje en slik rive kunne være fin å ha i tillegg? tenkte å bruke den til å renske topplaget for kvist og rask. Er det noen som har brukt tilsvarende river?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Tja. Vil si du ikke trenger denne. Sier det uten å ha prøvd den selv. Topplaget med kvist og kvas pusser du av med vanlig graveskuff. Hadde ikke kjøpt sorteringskuff heller var jeg deg. Riv stubben, rist den et par ganger og legg den til side. Du skal gjerne ta den igjen et par ganger og da detter enda mer jord av. Den jorda du tar med deg bort til ranken gjør bare at massene råtner raskere enn om det ligger &quot\;tørt&quot\;. Med egen maskin er det ingen kostnad å legge denne jorda utover igjen om noen år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har ikke erfaring med akkurat den du linker til, men fikk tak i en billig skuffe/rake som i denne videon

Har nå kjørt ca 50timer med den i forskjellige oppgaver og den fungerer bra sett i forhold til prisen. (Betalte 5900kr +mva)

Bare massen er gravd i før så sorterer man ut stein og torv fort da skuffen er 1,55m bred til min 5,5t maskin. ca 7cm tindeavstand.

Raketindene bøjer seg fort om en forsøker grave med den i urørt mark med stein, men det er inget problem å slå de tilbake med en slegge.

Fungerer utmerket som soldeskuffe.

Men hvor lang levetiden blir gjenstår og se.

Men så langt er jeg godt fornøyd. Har nettopp soldet masser og dyrket flere mål mark for en bonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hvis dette er noe du tenker å nytte etter stubbriving er jeg mere med på notene. Så ikke helt for meg hvordan du skulle rive stubb og rake kvist om hverandre.

Vil gjerne høre erfaringene videre. Post gjerne også resultatet hvis du bygger en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...