Gå til innhold

presse test


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Nils_Petter_1

Fikk bladet i dag på Agisjå.

Kjempebra jobb av BG, meg god og seriøs testing.

Mange parameter er målt, og ingen klar vinner, men claas ble best på tetthet, tett fulgt av mchale (igrunnen litten foskjell på de beste) krone med størst baller, men så var jo det variokammer også.

Bare vurdering av kutting virket litt lite faglig, de som var lettest å riste opp vant, det ble selfølgelig de løseste ballene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å lese den testen, lurer på hvordan de har kjørt pressene, kjørt på automatisk nett/plast pålegging, ( noe jeg aldri gjør) eller om de kjører en god del over stopp signalet, er utrolig mye mere man får presset i på slutten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Petter_1

Hvor langt men vill tøye den strikken er, er et spørsmål om hvor lenge man vill at prssa skal vare.

Går utifra at pressene i denne testen er kjørt etter boka, elles så hadde det vell heller blitt en konkuranse i overmot fra leverandørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer mye alt ifra 5-10 meter + alt etter hvor mye gress det er. Er flere som kjører til traktoren gir seg, da er det snakk om 130 hk 6 sylindrer. Kjører selv 160 hk men stopper lenge før den gir seg. Kjører mann for lenge smeller fri koblingen på akslingen ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lest testen. Blir noe smak og behag spør dere meg. Jeg har selv Mc Hale og var storfornøyd forrige sesong, denne sesongen har desverre vært et eneste stort mareritt! VELDIG lite kyndig hjelp å få når problemene dukker opp.

 

Naboen min har Orkel HI Q på andre året og har kjørt problemfritt, utenom noen småe stopp som han har fått hjelp på etter noen få timer av kvalifisert personell.

Bredplasten er også noe som ser utrolig lettvint ut ved utforing.

 

Min konklusjon: Service er meget tungtveiende ved valg av neste presse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest tracker_1

Må si det var et nedslående resultat den videoen som Olga linket til! Må jo være minst 50% mer gress i ballen som Claas pressa lager. Har selv sammenlignet 255`en med 1260, og kjører betydelig lengre før kammeret er fullt.

 

Den testen i Polen som SJ refererer til kan jo ikke Claas og McHale vært med på, da hadde nok resultatet vært annerledes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...