Gå til innhold

Prisrådføring innenfor fiberlegging


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har bedrevet fibergraving?

 

Hva tar dere i meterspris der alt av arbeid og kabelsand er inkludert? Altså graving, trekking av kabler, sanding, igjenfylling, bortkjøing av overskudd til fylling etc.

 

Tar man flytting av maskin mellom etapper som vanlig riggpris pr flytt, eller ligger dette og i meterpris, dersom man har fastpris. Jeg kunne tenke meg riggpris i tillegg, noen enige

 

Hva bør man være obs på å '"sikre" seg for før man skriver kontrakt? (er d noen feller å gå i)

 

Hvis man treffer på fjell hva da? Timekjøring med pigg?

 

Maskinen er en 8tonner. Traktor med 200hk og laster og 10kbm3 dumperhenger.

 

Og hva er meterprisen hvis man graver i vei der det er asfalt og man skal legge asfalt igjen

 

Er det store prisdifferanser hvis det skal legges lavspent/høyspent, jording, telefon og fiber istedenfor bare fiber?

 

Er antakeligvis i Buskerud, varierer prisene ifra Oslo området og utover i mer "glisne" strøk?

 

Dette er en jobb for ett stort firma som legger fiber, telefon og strøm uten at jeg vil nevne navn

 

Må jo ha med ihvertfall 1mann til transport, og som regel er det jo tidsbesparende å ha med en mann i grøfta, så la oss si to mann som jeg leier inn på timer, er jo 600kr/T pluss mva, a 300 på hver. Dette pluss evnt tippavgift på fyllplass og tonnpris på kabelsand++ må man jo ta med.

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thinking_Fox_1

OS: Hva for timepris mener du man minst bør ha med 8tonner og rotortilt ved slik graving?

Vet 500 og fri diesel er vanlig flere steder, dette synes jeg er litt for lite. Og hva mener du tillegg på pigghammer bør være

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thinking_Fox_1

Ja, er vel kanskje ikke så gali med 500, men jeg mener minumum er 550, men vanskelig å kreve så mye hvis man er underentreprenør av underentreprenør....\;)

Det som er tingen er jo å jobbe direkte for store firmaer, men vanskelig for sånne som meg som er i oppstartsfasen, og ikke har 3-4-5 maskiner å tilby...+transport...

 

Men under 500kr timen med fri diesel er egentlig uhørt

 

8tonneren min fuker ikke særlig mer en mellom 5-8liter timen, trenger jo ikke kjøre fullt turtall hele tia. Så egentlig kanskje lurt å kjøre på pris der en holder diesel selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

En ting er ivertfall sikkert , er du ikke øverst på &quot\;pyramiden &quot\; like under kabelselskapet , kan du glemme noe overskudd , timelønnen blir ikke rare greiene , når du regner hvert et minutt du er engasjert i oppdraget . Men er alternativet , at du MÅ ha noe å gjøre for å ikke miste , redskap , event . gard og grunn , så er det vel forsøket verd. Men godtidene i dette gamet er borte for lenge siden , også for kabelselskapene !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thinking_Fox_1
Roar: Hei, forstår jeg deg rett ved at du mener fibergraving er noe av det som er dårlig betalt i anleggsbransjen? Synes det er rart, er jo ikke mange år siden det var butikk. Må være mange som har gitt etter på pris da, for å få jobb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...