Gå til innhold

Ny gårdsbil


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har en mening om den beste pickupen på markede til gårdsbil?

Nye vw Amarok har fått mye skryt, Nye Ford ranger som kommer neste år ser bra ut. så har vi jo klassikeren hi-lux.

 

Kjør debat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Petter_1

Noen som har en mening om den beste pickupen på markede til gårdsbil?

Nye vw Amarok har fått mye skryt, Nye Ford ranger som kommer neste år ser bra ut. så har vi jo klassikeren hi-lux.

 

Kjør debat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navara_1

Dette blir jo litt etter hva du prioriterer og hvordan du skal bruke bilen. Til ren arbeidsbil er jo Hilux en evig sliter, men mangler kjørekomforten på landeveien som du får i Navara.

VW er helt sikkert komfortabel, men personlig ville jeg fryktet å bli litt for godt kjent med personalet på verkstedet.På den annen side vil sansynligvis den komme godt ut på kolisjonstester. En annen tings som skiller en del på de forskjellige er lastekapasiteten, og det bør kanskje telle mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peter_Raugland_1

Landrover Defender 110 HCPU (HigCapPickUp)

 

Tar et tonn+ på planet, 3,5 på kroken. Ikke supergod på landveien, men har nærmest kjørt gårdspickupen i skyttel mellom Stavern og København til tider. Går greit opp til 130-140 uten betydelig last. God bakkeklaring, grei girkasse med hi/lo og diffsperre. De nye med Ford motor er sikkert også gode. Men Defender kan være sorgen, så finn en god en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att VAG er noe dårligere enn andre merker tviler jeg på. Service kostnader er heller ikke noe å klage på. Kjører selv Audi A4 Quattro 2005 mod å er veldig fornøyd...

 

Vurderer nå å kjøpe meg en Amarok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strander_1

Jeg tror jeg ville gått for Isuzu D-Max. Virker som en solid bil med grei hengervekt og bra med utstyr, til en gunstig pris. Både Navara og Hilux synes jeg drar fort høyt i pris med litt utstyr, og som nevnt tidligere her så er ikke nyttelast og hengervekter veldig bra heller.

 

Ford Ranger kan kanskje være noe, men jeg er veeeldig skeptisk siden vi har hatt mye tull med noen 2005-2006 modeller på jobben. Og service/reklamasjoner på Ford er heller ikke noe å skryte av (det verkstedet vi har brukt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Fikk den nye navaraen i mars/april med V6 og 7trinns automat. Hadde den gamle 170 hk før. Synes automatkassa er blitt mye bedre. Liker bilen godt. Den har vel nyttelast på 900 og max hengervekt på 3000. Synes dette er greit. Bilen blir brukt til alt, så setter kjørekomfort litt opp også. Men den kosta jo litt...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

\&quot\;Da må jeg i praksis ha en bil som kan dra 3.2-3.3 t (2.5t + 7-800 kg henger). Det er det ingen av de \&quot\;europeiske\&quot\; pickupene som kan. Men noen av de kan dra 3 tonn, som jeg anser som nært nok.\&quot\;

 

Vær forsiktig med det. Politiet deler ikke denne oppfatningen, og overlast er alvorlige saker. Kjøp heller en bil du kan kjøre lovlig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har selv kjørt Chevrolet siden 2003. En slitesterk og dravillig bil med helt grei comfort (elektrisk justerbare seter alle veier, trykkluftpute i korsryggen, cruisecontroll, automat, AC osv.). Merker ikke campingvogna når den henger på kroken og kan ta forbikjøringer selv om jeg har last. Den har også tyngde nok til å hanskes med en tung henger, noe mange mindre biler ikke har....

Mange vil si at den er dyr i kosten....tja, på langkjøringer litt over literen, ellers ligger jeg på 1,3 på blandet kjøring. Henger jeg på henger eller campingvogn så øker forbruket med 0,05 liter. Bruker da mindre enn vår Opel Omega med campingvogna bak...

Om du ser etter bilen og bruker den med innsiden av hodet, så holder den leeeenge (se statistikker så vil du se at Chevrolet sine pick up\'\'\'\'er går langt og lenge).

Prøv Amerikansk pick up og du vil ikke bytte er min påstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JonW.

Har kjørt Chevrolet Pick-up i 10 år nå. Super bil, bare å lesse på. Praktisk med stor pick-up med plass til 5 (6).

Og så er det ikke til å stikke under en stol at det er litt tøft med V8\'\'\'\'er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1

En kamerat av meg hadde for noen år siden en HiAce - rundt 85-modell. Bilen var utstyrt med 4wd, lavgirserie og frihjulsnav, så det var i praksis en HiLux med overbygg minus litt bakkeklaring. Bilen gikknoe hele vanvittig i terrenget med litt innsats og den var god å kjøre, samt at det var plass til en vinterved baki, og to på henger bak der. Ulempen var de 70 ponniene som ikke var spesielt glad i bratte bakker og forbikjøringer.

Hvorfor finnes ikke disse bilene i ny versjon? En varebil med 4wd, lavgirserie og akseptabel vogntoglast måtte da ha vært ideelt? Hva har du da som du ikke har på en pick-up?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...