Gå til innhold

Overdragelse av gård


Gjest

Anbefalte innlegg

Det er mange tråder om dette emnet her, men jeg kan ikke si jeg blir veldig mye klokere av å lese. Blir vel heller mer forvirret :).

 

Saken er enkel, men samtidig komplisert:

 

Jeg er nr 2 i odelsrekkefølgen. Alle i familien er innstilt på at jeg skal ta over gården, og samtidig at det skal koste meg minst mulig, ingenting hadde vært ideelt selvfølgelig. Hvordan kan dette gjøres i praksis?

 

Bestefar står som eier, men har gått bort, og min bestemor sitter idag som eier av gården. Min far vil videreføre odelen videre til meg, og sier han ikke skal ha noenting av eventuel arv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det er mange tråder om dette emnet her, men jeg kan ikke si jeg blir veldig mye klokere av å lese. Blir vel heller mer forvirret :).

 

Saken er enkel, men samtidig komplisert:

 

Jeg er nr 2 i odelsrekkefølgen. Alle i familien er innstilt på at jeg skal ta over gården, og samtidig at det skal koste meg minst mulig, ingenting hadde vært ideelt selvfølgelig. Hvordan kan dette gjøres i praksis?

 

Bestefar står som eier, men har gått bort, og min bestemor sitter idag som eier av gården. Min far vil videreføre odelen videre til meg, og sier han ikke skal ha noenting av eventuel arv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkebonde_1
Ta kontakt med et gardsrekneskapslag eller lignende. De holder på med dette nesten daglig, og har vert oppe i de fleste situasjoner. De har også peilig odelstakst, arv, arveavgift og kan se på de rette tallene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...