Gå til innhold

Vreten Trimkjede


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Jon_Anders_Krokann_1
Noen som vet av forhandlere som selger Vreten Trimkjede? Evt. som kan sende?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1

Hmm, jeg kjøpte et for ca. 2 år siden, men jeg klarer ikke å komme på hvor. Annonsen sto hvertfall i Norsk Landbruk på den tiden. Har ikke bladet nå lenger, så vet ikke om den fortsatt står der.. Veldig fin sak som blir en mellomting mellom tråd og sagblad. Lykke til.

Ser forresten ut som Vreten Norge er eneimportør, så da er det sikkert en bra start å ringe dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vel,,,ideen er god den, men jeg ser for meg at dette kan være litt farlig når det begynner å bli slitt. Da tåler det jo mindre motstand før det ryker, og skjermingen på ryddesagene er jo ikke så kraftige saker.

Noen som har erfaring eller meninger om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg brukte Vreten trimkjede på ryddesaga i fjor til kantslått på privat vei. Fordel med kjede er at man slipper bråstoppene på saga imotsetning til f.eks trekantblad, når man støter på stubber o.l. Jeg brukte tråd tidligere, men den røk veldig fort, da det kan være mindre kratt o.l. der jeg bruker den. Min mening er at det er en fordel med noe større effekt på saga enn det som er anbefalt i reklamen.

 

I forhold til faremomentet, så må man se over kjedet jevnlig, og etterstramme skruene som holder kjedene. Men kjedet holder overraskende bra, etter ca 20timers bruk har det gått ett ledd på den ene kjeden. Og da har jeg kjørt den i mye stein og stubber. Og det var det ytterste leddet som røk, jeg oppdaget det da jeg så over saga før bruk. Jeg bruker bare to kjeder på min sag, det er viktig at man har like mange ledd på alle kjedene som brukes samtidig selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det som skjedde var at jeg så at leddet hadde løsnet noe i sveisen, men det hang fortsatt sammen med resten av kjedet da jeg oppdaget det. Så det oppstod ingen skade. Men jeg ser absolutt farepotensialet dersom ledd løsner under bruk. Her er det viktig å se over kjedene meget jevnlig, spesielt ved kjøring i stein o.l. Jeg bruker forøvrig verneklær/hjelm/visir/støvler og leggbeskyttere, men ikke skuddsikker bekledning da..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon_Anders_Krokann_1
Takk for gode tilbakemeldinger. Basert på de erfaringer dere har gjort ser jeg at sikkerhetsutfordringene er for store til at jeg vil ta sjansen på å bruke dette trimkjedet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...