Gå til innhold

Gårdsbil


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe meg gårdsbil. Vurderer en Nissan Navara 1999-2000 mod. Jeg har pløyd gjennom bruktannonser på finn.no, og ser flere biler som har vært overhalt motor på. Er dette en svakhet på disse bilene? Er det noe annet man må se etter som ikke er bra på denne modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Hei!

 

Skal kjøpe meg gårdsbil. Vurderer en Nissan Navara 1999-2000 mod. Jeg har pløyd gjennom bruktannonser på finn.no, og ser flere biler som har vært overhalt motor på. Er dette en svakhet på disse bilene? Er det noe annet man må se etter som ikke er bra på denne modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

hei. jeg har en navara 03 mod som \&quot\;fin\&quot\; bil, å en L200 som \&quot\;skau\&quot\;bil. å får å være ærlig så er de litt eldre navaraene bedre biler enn de nye, bruker lang tid å få varme i motor å litt andre feil som trange pedaler. burde se etter tectyl på ramme, det kan skjule seg rust under.

hvor mye er de gått siden det er overhalt motor?

men hvis du vil ha en gammel sliter som ikke trenger vedlikehold så er king cab( før de ble navara) de sikreste bilene, eller en toyota/ mitsubishi før 2000 uslitelige biler. min l200 har gått 270 000km å kun byttet clutch å støtdempere. virker som nyere pickuper er mer statsvogn en bruksbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
De bilene jeg så med overhalt motor var gått mellom 50` og litt over 100`km. Har vurdert en Hilux, men synes de koster for mye...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JD4EVER_1

hilux er verdens mest solide bil. se topgear på youtube der de førsøker å brene, sprenge, rasere, drukne i saltvann, slippe campingvogn og andre gjenstander oppå, hiluxen startet etter alt dette og var kjørbar!! denne hadde gått ca 350000km. -93mod trur jeg.

 

kjenner en som kjørte 900000km på ikke så mange år med en hiace i budvirksomhet i oslo. ikke ett eneste problem påsto han. og hilux er mye bedre å kjøre en hiace, hiace er traktor. de nye hiluxene er enda mere slitesterke enn tidligere hiluxer. de er bygd for å gå hele tiden år etter år over hele verden. er særlig det hilux er kjent for at den starter og går over alt hvorsomhelst her i verden. den nye hiluxen med 3.0 liter 171hk med automat er bedre å kjøre enn luksusstasjonsvogner, er bl.a ikke dekkstøy overhodet, og du sitter høyt, samt de er gode å kjøre.

 

bytter du ut fjørene bak så blir den bedre å kjøre.

 

vil påstå at hilux er en uslåelig pickup uansett. har kjøre erfaring med ny -08 navara med alt utstyr, syntes ikke den er god å kjøre i det hele tatt ift hilux, skuffa over motorn og, nye 3litern til hilux er sterkere, og med en helt nyutviklet girkasse som øker og responderer etter kjørerns input, og øker dreiemomentet der det kreves uten å øke farten.

 

kjøper du en gml hilux blir du fort glad i den. svak motor er ett lite aber. men dette er ingen racerbil. er du ute etter bruksbil som aldri stopper kjøp hilux. men finn en som er rustfri og tatt godt vare på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilux er en god bil,ingen tvil om det.Men etter hva jeg har hørt fra uavhengige mekanikkere er firhjulstrekksystemet bedre og solidere hos Nissan

En annen fordel til Nissan er svingradiusen som både hos Hilux og Hiace er veldig dårlig.

Dette er kanskje ting som ikke betyr så veldig mye ved landeveiskjøring,men den dagen den skal brukes i terrenget betyr det litt.Det er jo også på dårlige veier og i terreng disse bilene har sin store styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om flere tilfeller der motoren på nyere Navara har gitt seg på litt over 100000 km. Ene mekanikeren jeg snakka med hadde tatt dette opp med Nissan og fikk til svar: ja, det er ikke helt uvanlig..... Kjøp deg heller en Chevrolet Silverado, der har du drakraft, kjørekomfort og slitestyrke. De japanske pick upene har så innmari dårlige seter i forhold. Har du først blitt bortskjemt med automat og cruise-kontroll, ja da har du ikke lyst til å gire manuelt mere. Last hva som helst i kassa og hiv på en tung henger og du kan fortsatt følge annen trafikk...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanske biler kan ikke måle seg med japanske når det gjelder kvalitet. Og du får automatgir og bra seter i Navara hvis du betaler for det også. Men det er jo klart at en silverado drar en henger bedre. Men Navara 170 hk er ikke så verst den heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hilux 00 bytta olje ellers ikke no tull siden den var ny. de med turbo er vesentlig festligere å kjøre en de med 2.4 sug-selv om de ikke akurat drar skinne de heller.

Jeg synes navaraen ser tøffere ut en toyotan nå men har aldri hørt om fler med motor havarier- hva er årsaken da?-er det gammel olje -lite olje kjørt av kjølevannet -høl i luft til førsel?.(er det noen gjenganger)

En motor i dag pajer jo sjelden om dette er i orden.

Toytan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym
kjenner en som har hatt oppe en 03 navara to ganger. veivlager og rådelager begge gangene.. den hadde ikke gått 100000 engang.. men vet jo om mange som er bra også
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1

er eier av 03 mod navara. å hittil dårlig erfaring med den. simmring til veivaksel mot clutch gåen etter 120 000.

clutch må byttes i samme opperasjon.

delepris på opperasjonen er 5500.

holder meg heretter til eldre japse biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...