Gå til innhold

Orkel 1260 og HiQ med breiplast


Gjest

Anbefalte innlegg

Noken som kan dele erfaringer med Orkel 1260 HiT, med breiplast??

Funker det problemfritt?

 

Evt HiQ med breiplast?? Og ellers ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Noken som kan dele erfaringer med Orkel 1260 HiT, med breiplast??

Funker det problemfritt?

 

Evt HiQ med breiplast?? Og ellers ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jahn_Birger_1

Sikkert ganske mange oppfatninger her, men kjører HiQ og det fungerer som regel greit, men 90 % av all driftsstans (lange og korte)

er på grunn av breiplasten. For eksempel at den ikke går rundt ballen, men på nederste rull i øvre kammer, at plasten går ned og inn i innmater-rotor.m.m. Veldig bra når det fungerer og tilsvarende dårlig når det ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

E det breiplasten som er problemet??

Håpa å få nokre tilbakemeldinger frå dei som har kjørt 1260 med breiplast..

Synst att det er i tidligaste stadiet å kjøpe HiQ, med tanke på barnesjukdommer. 1260 er skikkeli utprøvd, og det er berre snakk om justeringa for å få det til å fungere optimalt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter vår 1260 med breiplast i morgen, og skal presse på mandag.

Er veldig spent på hvordan det blir å fungere. Skal dele min erfaring fra traktor setet på mandagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Ja, det må du gjere SJ...:-))

 

Håpe det e fleire so kan dele erfaringa med desse pressene..

 

Bør vel ta en tlf til Orkel å få vite meir om både pris og spesifikasjoner.

 

For å lese på nettsidene til Orkel for å bli klokere er det lite vits i, der er det berre gamle modeller, kan ikkje ha vore oppdatert siste året..:-((

Orkel bør få ei skikkelig oppgradering på nettsidene om dei nye modellane med all info som trengs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
hei. har veldig lyst på ei presse med breiplast har sjølv ei 1260 08mod som eg er godt fornøgde med. synst de blir dyrt med ein nye presse da mi har kun 4500ballar, so lure eg på er de mulig og bygge om til breiplast og kva pris er de på de.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nettopp kommet hjem etter første tur med 1260 Hit.

 

Nr1

Har plagdes endel, med att breiplastn sprakk, løste det med å justere ned trykket til bremsen på plasten. ser ut for att plastn har mye dårligere bruddstyrke enn det nett har

 

Nr2

Breiplastn pakket seg rundt innmater rotorn 4 ganger, var en sammenheng med att jeg presset litt ekstra i ballen etter slutt signalet. Blir kanskje for trangt/dårlig tak for plasten.

 

Presset nesten tørrhøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abeth_1

SJ:

 

Nr 1: klart plasten har endel mindre bruddstyrke enn nett. Kan jo prøve å trekke i dem begge så ser du jo det :P Men løses jo ved å slakke bremsen litt som du hadde gjort.

 

Nr 2 om du pakker ekstra i ballen skal ikke ha noe å si. De sier det man kan gjøre det uproblematisk, men kjør litt frem i det du setter igang plasten så går det fint.

 

Generelt om HiQ pressene, de er så og si problemfrie nå med nye oppgraderinger så problemene er få. Eneste jeg har hørt/vært borti er det som ble nevnt tidligere her ventil som har gått. Evt en sensor. Ellers er pressene supre.

 

Lykke til med handel, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...