Gå til innhold

Inngjerding av rundballer


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Bor i et område med mye elg og problemer med at de beiter på rundballene mine, dette er jeg lei. Har derfor tenkt å gjerde inn rundballene. Er det noen som har forslag til hva jeg skal bruke å gjerde med?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johs_1
Hei. Bor i et område med mye elg og problemer med at de beiter på rundballene mine, dette er jeg lei. Har derfor tenkt å gjerde inn rundballene. Er det noen som har forslag til hva jeg skal bruke å gjerde med?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TS100A_1
C4 med electronisk tenner og en tilpasset fjernkontrol så er det bare til å fylle kaffikoppen og vente på å få trykke av, kan garantere at den elgen ikkje kommer igjen flere ganger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TS100A_1
Har selv peoblemer med hjort og det fikk eg etter at noen kloke hoder i mattilsynet fant ut at dei skulle bruke rundballer til å lokke frem hjorten når dei skulle bedøve og merke dei på eit område ca 3km fra meg. Eg har brukt el gjerde og netting gjerde, og det går vist du gjør det skikkelig men for å spare tid og arbeid spesielt når ein begynner å hente av stabelen har eg skaffet meg eit anlleggs/bygg gjerde disse er enkle og sette opp og solide pluss at det er enkelt å åpne og lukke når du henter baller . minuset er at disse koster en del men du kan spare mye på og ringe rundt til flere aktører før du kjøper , eg kjøpte mitt hos Malthus.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Hei. sliter med at elgen nå bryter seg inn i kvea. Har prøvd det meste, men den bare hopper på til plankene og gjerdet gir seg. Er det noen som har erfaring med bruk av strøm? Eller andre gode forslag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...