Guest Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Hei. Bor i et område med mye elg og problemer med at de beiter på rundballene mine, dette er jeg lei. Har derfor tenkt å gjerde inn rundballene. Er det noen som har forslag til hva jeg skal bruke å gjerde med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johs_1 Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Hei. Bor i et område med mye elg og problemer med at de beiter på rundballene mine, dette er jeg lei. Har derfor tenkt å gjerde inn rundballene. Er det noen som har forslag til hva jeg skal bruke å gjerde med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 Armeringsnett er mye brukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TS100A_1 Posted March 22, 2010 Share Posted March 22, 2010 C4 med electronisk tenner og en tilpasset fjernkontrol så er det bare til å fylle kaffikoppen og vente på å få trykke av, kan garantere at den elgen ikkje kommer igjen flere ganger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TS100A_1 Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Har selv peoblemer med hjort og det fikk eg etter at noen kloke hoder i mattilsynet fant ut at dei skulle bruke rundballer til å lokke frem hjorten når dei skulle bedøve og merke dei på eit område ca 3km fra meg. Eg har brukt el gjerde og netting gjerde, og det går vist du gjør det skikkelig men for å spare tid og arbeid spesielt når ein begynner å hente av stabelen har eg skaffet meg eit anlleggs/bygg gjerde disse er enkle og sette opp og solide pluss at det er enkelt å åpne og lukke når du henter baller . minuset er at disse koster en del men du kan spare mye på og ringe rundt til flere aktører før du kjøper , eg kjøpte mitt hos Malthus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johs_1 Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Hei. sliter med at elgen nå bryter seg inn i kvea. Har prøvd det meste, men den bare hopper på til plankene og gjerdet gir seg. Er det noen som har erfaring med bruk av strøm? Eller andre gode forslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kjell_1 Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 Kjøp ei gass kanon fra AB Landbruk og ein håndverker radio. Fungerer på hjort og elg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.