Gå til innhold

gård i sverge


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Ole_M._1
ja, jeg hadde tengt meg og se litt på gård i sverge, vet ikke ossen det er med bo og drive plikt der. men har sett litt på finn og det er nesten umulig og finne en går på over 500 daa dyrka mark der..så er litt interisert i og se på det svenske markedet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mase gårder til salgs i sverige!

Du skall være ops på att jordpirsene (særlig syd sverige skåne m mere) har steget veldig i verdi i di to siste år optil 40%. Dette har en sammenheng med di høye matvareprisene som har vært.

Det vil sansynligvis bli en koreksjon på jordverdien, så det kan kanskje lønne seg å vennte ett halvt år eller 12 mnd da har den svenske realøkonomien kommet langt ned. Og mulgihetene for å gjøre ett bedre kjøp være til stede.

Skall man først ut av landet og kjøpe gård er det jo mange alternativer som også ikke er så langt unna norge geografisk og med betydelig lavere priser på jord og gårder enn i sverige.

Eksempler er russland, latvia,litauen,estland ukrainia,bulgaria,romania. Angående bo og driveplikt e rjeg usikke rhvordan lovverket er i sverige men vil tro det er langt mere liberalisert enn i norge. Ser du etter korn,svin eller mjølkgård i sverige da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole_M._1
ser etter en korngård, siden kommer nok ikke til og bosette meg pga jobb og familie og gård i norge.men sønnen min hadde tengt at hvis vi kjøper går der så kunne han bo, jobbe og vedlikeholde gården om våren, sommeren og høsten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...