Gå til innhold

Seringstad RBK


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei noen som har vært plaget med kutteren sin?

Har en RBK 2003 mod knust ca 2500 ball men har vært skikkelig plaget med min i det siste, den klarer ikke å ta imot ballen mer,har byttet ny kniv rulle med lager og alt ting men når ballen kommer frem til kniv rullen stopper motoren den klarer ikke å rive ballen.

Er det noen som har hatt samme problem med sin?

P:S har satt inn ny motor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei noen som har vært plaget med kutteren sin?

Har en RBK 2003 mod knust ca 2500 ball men har vært skikkelig plaget med min i det siste, den klarer ikke å ta imot ballen mer,har byttet ny kniv rulle med lager og alt ting men når ballen kommer frem til kniv rullen stopper motoren den klarer ikke å rive ballen.

Er det noen som har hatt samme problem med sin?

P:S har satt inn ny motor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo som motor er svak?? Er du sikker på at laskene i motor står i 230 volt posisjon og ikke 400 volt. Isåfall yter motoren bare halv effekt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skifta mye rart på mi RBK, men denne feilen har jeg ikke vært borti.

Er du sikker på at motoren stopper?

At det ikke er en \&quot\;brytepinne\&quot\; på et drev i giret som har røket, og at det kun er friksjon mellom aksling og drev som gjør at bandet går når det ikke har motstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Jeg har vært borti dette, var låsepinnen i sporet på akslingen som hadde røket. Valsen var med rundt helt til det ble litt motstand, da stoppet den. Enkelt å fikse, borr opp og slå inn en herdabolt. Ikke sveis fast hvis du ikke må, vondt å få opp igjen senere!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt problem med at min har verka veik og i det siste. Viste seg at strammefjøra hadde hoppa av. Skreik lite då han slura, men det saug mykje krefter frå motoren. Skifta tilny reim og sette på nyfjør på stramminga. God som nesten ny.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...