Gå til innhold

Landbruksteknikk


Gjest

Anbefalte innlegg

Går no 2. året på videregående og synes det hørres spennandes å begynne på landbruksteknikk-linja på Hamar etter det. Så æ lure på om det e noen fleir her på forumet som har gått/eller går der, og som kan fertæl litte meir om kolles det e der?

 

Takker fer svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FIAT-Ola_1

Går no 2. året på videregående og synes det hørres spennandes å begynne på landbruksteknikk-linja på Hamar etter det. Så æ lure på om det e noen fleir her på forumet som har gått/eller går der, og som kan fertæl litte meir om kolles det e der?

 

Takker fer svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjøl gått på Blæstad (venn deg til navnet med en gang, Blæstad ER landbruksteknikk) fra 2004 til 2007 - og anbefaler det virkelig. En ting er maskiner, noe annet er alt med konstruksjon og bygning som du lærer der. Anbefales virkelig!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars_Halvor_1

Kan også henge meg på dere andre og anbefale Blæstad.

Går 3. og siste året der noe. Utrolig bra og interessant!

 

Utdanninga er allsidig, og bygger på en god kombinasjon av teori og praksis. 2. og 3. året er man mye både i verkstedet og på jordat, der man har øvelser, og tester ut det man har lært i teorien.

 

Studiet passer godt for alle som er interessetrt i landbruk, mekanisering (ute og inne), bygningslære, konstruksjon, verkstedarbeid, husdyr og plantedyrking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæstad er bra! Gå der.

 

Gjekk der sjølv 96-99, og der gjekk jammen meg ho som no er kona mi også. Pluss at ca halvparten av norsk maskinbransje har gått der, og mange flinke bønder.

 

Praksisen er litt av den typen at du gjer våronn med penn og papir i hyppig bruk. Du gjer ikkje jobben fordi skulen treng arbeidskrafta di, men fordi du skal forstå kva du lærer inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er ikkje heilt oppdatert... er dette ei fin blanding av naturbruk, mekanisk, bygg og elektro?

eg går vg1 bygg. vurderte naturbruk men har ikkje noken skikkelig gard å overta.

denne linja virker jo perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder_1

Nokon som har erfaring med husdyrfaglinja ved Høgskolen i Nord-Trøndelag då?

Korleis er utdanninga på høgskulane kontra husdyrvitskap ved UMB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...