Gå til innhold

Dårlige dekk på Rekord


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har en 5år gammel 8000l Rekord vogn.For 2 år siden begynte dekkene og punkter.Årsaken var att corden begynte og stikke inn i slangen.Dekkene var av Ukrainsk fabrikat av merket Dneproshina.Da vi i vår fikk byttet dekkene hevdet dekkverkstedet att dette var dekk som aldri skulle vært ute på markedet,men att dette desverre ikke var eneste tilfelle innenfor landbruksmaskiner.Lurer på om noen andre har hatt samme problemet?

Så ei maken vogn på Agrisjå idag og så att de fortsatt leveres med disse dekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 5år gammel 8000l Rekord vogn.For 2 år siden begynte dekkene og punkter.Årsaken var att corden begynte og stikke inn i slangen.Dekkene var av Ukrainsk fabrikat av merket Dneproshina.Da vi i vår fikk byttet dekkene hevdet dekkverkstedet att dette var dekk som aldri skulle vært ute på markedet,men att dette desverre ikke var eneste tilfelle innenfor landbruksmaskiner.Lurer på om noen andre har hatt samme problemet?

Så ei maken vogn på Agrisjå idag og så att de fortsatt leveres med disse dekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove_Bonde_1

Eg har skjølv hatt Rekordvogn og det er sorgen Dekk var volityre og dei punkterte i eit sett og til slutt bytta eg dekka,hjulakslingen bøyde seg og trekkbom bøyde seg fekk ikkje noko på reklamasjon osv. fabrikken meinte eg lessa for mykje og eg vil handhelsa på han som lesser

overlass på ei vacumvogn.

Hjulaksling og bom blei retta og forsterka men no er vogna seld har ei Reime vogn no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har samme type vogn som nevnes, brukt 3 sesonger, kjørt ca 8000 m3. Har traktordekk av merket Dneproshina og har ennå ikke hatt noe trøbbel med disse. Mulig lufttrykket i dekkene førte til punktering?

 

Fikk også problemer med at hjulakslingen bøyde seg. Hadde hørt om tilfeller av dette før vi kjøpte vogna, men selgere mente dette ikke var noe problem, både personer fra Eik og Rekord. Da vi etter 1/2 sesong så tydelig bøy på akslingen fikk vi Eik-senteret til å bytte i en forsterket aksling, på Eiks regning.

 

Et annet problem er disse små \&quot\;titteglassene\&quot\; foran og bak. For det første er det umulig å se noe som helst inn der etter ett lass, og for det andre er det for dårlig tetting mellom glasset og stålet. Ved brå oppbremsing med full vogn renner det fra glassene og nedover tanken.

 

Er ellers godt fornøyd med vogna, enkel og grei å bruke og takler sidehellinger meget godt. Men skulle jeg valgt vogn uten å tenke på kostnad hadde det nok blitt kjøpt en Moi glassfibervogn med boggi i stedet. Ser for meg levetiden på disse vognene er noe helt annet, samtidig som hele konstruksjonen ser mye mer solid ut hos Moi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mitt vedkommene er rekord bare søppel, har hatt ei rekord gjødselpumpe, å med den servicen å den kvaliteten me fekk, når ennå te fabrikken ligger ca ei mil herfrå, så var dette verre enn vondt... bytta til jærbupumpe, denne er vel sånn ca 17 gonger betre på alle områder..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trønder:Kjørt på med trykk på 20psi(3psi under max) så det skulle vel være nok.

Hvordan er det med lakken på vognen din.Vår har begynt og flake av i store flak,så den må nok sandblåses og lakkes på nytt til vinteren.

 

365s:Hvordan er Rekord fabrikken?Er det en seriøs fabrikk eller minner det mest om \&quot\;Bakgården Auto\&quot\;?Har møtt litt lunken mottakelse ved forsøk på reklamasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...